lcd en grafische display PIN compatibel.

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
computerman30

lcd en grafische display PIN compatibel.

Bericht door computerman30 »

Hallo beste mede forumers,

Voor een nieuw hobby project wil ik even het volgende weten.

ik heb een LCD display 4 x 40 characters en een grafische display 192x64.

LCD 4 x 40characters dit type PCM4004C met link :
http://pacerpdfs.s3.amazonaws.com/PCM4004C.pdf

Grafische display dit type tg19264B met link :

http://www.tinsharp.com/data/2007/t/www ... 745377.pdf

NU heb ik deze 2 datasheets naast elkaar gelegen en heb ik er nog wat vraagjes over en wie weet kunnen jullie mij hier mee helpen als jullie willen.

Wat ik wil doen is een hoofdboard maken met een 20 polige connector der op die de pinout heeft van de grafische display.

Nu moet het ook zo kunnen zijn dat ik dus hier op deze zelfde connector op het hoofdboard het LCD display kan aansluiten.
voor het lcd scherm ga ik een verloop printje maken.

Dit is nodig om het een en ander te wezigen tot de 20 polige connector op het hoofdboard.

Echter kom ik het volgende tegen in de datasheets.
pin 1 tot pin 8 is geen probleem.
pin 10 tot pin 12 is ook geen probleem.
pin 13 en pin 14 moet ik omdraaien in de verloop print.
pin 17 komt op pin 19 van de hoofdboard connector.
pin 18 komt op pin 20 van de hoofdboard connector.

Nu blijft voormij over pin 9 van het lcd scherm en pin 15 van het lcd scherm.

Dus ook mijn 1e vraag kan ik pin 9 van het lcd scherm aan pin 9 van het grafische display hangen in de hoofdboard connector.

en mijn 2e vraag kan ik pin 15 van het lcd scherm aan pin 15 van het grafische display hangen in de hoofdboard connector.

Graag hoor ik van jullie of de werking ook echt werkt en of dit mogelijk is en alvast bedankt voor jullie reactie's.
mocht het niet zo kunnen zijn dan zou ik graag ook van jullie ervaring gebruik willen maken hoe er een oplossing kan komen door jullie inbreng van de ideeen.

mvg,

Computerman30
Plaats reactie