clip indicator voor PA300

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
janus

clip indicator voor PA300

Bericht door janus »

hallo allemaal,

ik ga de PA300 bouwen van de elektuur.

http://www.homepages.hetnet.nl/~cjspeel ... PA-300.pdf

alleen zoek ik nog een goede clip indicator die erop hoort. Als je in het midden kijkt zie je een aansluiting zitten.

Volgensmij moet het een opamp zijn met een led. Ik heb hier totaal geen verstand van, dus ik zou ook echt niet weten wat de waarde moet zijn van de weerstand. De onderstaande tekening heb ik een keer ergens zien staan op een site. Ik heb hem grof getekend van wat ik heb onthouden. Maar kan iemand mij vertellen of dit gaat werken?

Afbeelding

mvg Jan Bot
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Het idee is er, maar wanneer ik het zou moeten doen dan zou ik een comperator gebruiken i.p.v. een opamp.
Op de - ingang zou ik dan de referentie spanning zetten en op de + ingang zou ik dan de topgelijkgerichte (met een snelle ontlading) uitgangsspanning zetten.
De uitgang van de comperator krijgt dan de led met zijn serieweerstand.
Een LM311 is zoeen comperator.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
janus

Bericht door janus »

Op de - ingang zou ik dan de referentie spanning zetten en op de + ingang zou ik dan de topgelijkgerichte (met een snelle ontlading) uitgangsspanning zetten
wat bedoel je met het bovenstaande? oftewel: wat is referentiespanning en wat is topgelijkgerichte uitgangsspanning?

mvg Jan Bot
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Ik heb een tekeningetje geplaatst zonder komentaar. wanneer je het verhaal wat ik eerder geplaatst heb hierbij houdt, dan zie je wel wat ik bedoelde. (hoop ik). Anders hoor ik het nog wel.
Bijlagen
clip_indikator.GIF
clip_indikator.GIF (1.83 KiB) 5628 keer bekeken
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
vdbeke

Bericht door vdbeke »

Ik ben in de nabije toekomst ook van plan om deze versterker te bouwen maar ik vind maar geen schema van de clip detector die ze gingen maken. Nu kom ik gelukkig op dit topic uit. Je hebt een schema gemaakt, maar wat zijn de waarden van de door jouw gebruikte weerstanden, (zener)dioden, condensators?
Plaats reactie