Of schakelaar geschikt is voor 100 watt apparaat.
Of schakelaar geschikt is voor 100 watt apparaat.
Dag, schakelaar hier met specificatie 3A 250V, of ik die kan gebruiken voor een 100 watt apparaat. Was mijn vraag als 't even mocht. Hier iemand een idee? Wel gezocht op net al, vond niks duidelijks, kan aan mij liggen.
-
Mat Janssen
- Moderator

Re: Of schakelaar geschikt is voor 100 watt apparaat.
Je hebt nu 3 gegevens. 100W, 3A en 250 volt. Nu is het zo dat het vermogen berekend kan worden als je de stroom en de spanning van dit ding vermenigvuldigd.
Voorbeeld: jouw ding is 100W en het werkt op 12 volt. Dus de stroom is ongeveer 8,3 amp. Dus de schakelaar is niet bruikbaar.
Jouw ding is 100W en werkt op 230 volt. Dus de stroom is 0,43 amp. Dus de schakelaar is bruikbaar omdat de spanning lager is dan 250V en de sroom ook lager is dan 3A.
OK!!
Voorbeeld: jouw ding is 100W en het werkt op 12 volt. Dus de stroom is ongeveer 8,3 amp. Dus de schakelaar is niet bruikbaar.
Jouw ding is 100W en werkt op 230 volt. Dus de stroom is 0,43 amp. Dus de schakelaar is bruikbaar omdat de spanning lager is dan 250V en de sroom ook lager is dan 3A.
OK!!
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
Re: Of schakelaar geschikt is voor 100 watt apparaat.
De spanning is lager, doordat dat te berekenen was, en 250v>230v is gewoon een gegeven, dus aan de hand van die beide (al was de tweede van het begin al duidelijk) is op te maken dat de schakelaar te gebruiken is, is wat ik er van maak zo'n beetje tenminste. Ok, ga het proberen dan maar eens denk ik, voorzichtigheid in acht genomen, en op eigen risico natuurlijk.