3053 wie kent ze nog ??

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
gervin
Contacteer:

3053 wie kent ze nog ??

Bericht door gervin »

hoi

ik heb mat al een paar pm mails gestuurd over de 3053 tor
mijn vader had deze vroeger op zijn zendertje zitten en draaide daat vlot 15 km mee weg (jaren 60/70)

nu had ik aan mat al een schema gevraagd en die stuurde mij deze link toe :

http://www.electronics-lab.com/projects/rf/001/

maar mijn vader had het erover dat ze vroeger maar 1 transistor op de zender hadden zitten

nu zijn we vandaag aan het zoeken geweest op zolder (veel troep hoor :roll: )
maar kwamen daar een vergeeld briefje tegen met een schematje erop mijn vader weet niet meer zeker of ze de zendertjes vroeger ook zo bouwden maar mischien dat iemand anders dat weet ?? (zie bijlage)

heb hem vandaag inelkaar gabakt maar we komen niet verder dan de keuken :cry: :cry:

heeft verder iemand ervaring met deze tor of dit schema of weet hoe ze vroeger gebouwd werden ??

alvast bedankt

gr gervin (en vader :wink: )
Bijlagen
3053.JPG
3053.JPG (8.81 KiB) 4506 keer bekeken
zanco
Contacteer:

2n3053

Bericht door zanco »

Ik heb eigenlijk geen idee of dat het goede schema is. Ik vond op Internet wel een stukje over een ééntraps zender met de 2n3053 maar die werd gevoed op 27 Volt en dat haal jij zo niet. Lees maar eens hier en misschien kan je via email het schema opvragen.
http://home.deds.nl/~transmit/home/piraat/piraat.htm

De 2n3553 is wel een gangbare eindtor uit die tijd.

Geheel ten overvloede is het natuurlijk niet legaal om in die frequentieband uit te zenden zonder geldige vergunning / machtiging.

(Ik weet het, 30 jaar geleden deed ik het zelf ook....)

Grtz,
Ben
bazzz

Bericht door bazzz »

hier in twente zit je redelijk veilig. Las van de week namelijk stukje in de krant(AD) Daarin stond dat de twentse piratenzenders vrij spel hadden omdat de kosten hoger zijn dan de baten voor de radio zenders en dergelijke. Kortom pas als ze tig klachten hebben gaan ze op zoek naar de zendpiraten.
Niet dat die piratenzenders fatsoenlijk muziek draaien maar toch,......................

grtz Bas
Plaats reactie