voor de rest heb ik de test's gedaan die in de manual staan de 5V is ook goed
waar kan het aan liggen
ik zal wel met meer vragen komen over K8000
m.v.g sijmen

Tsja, dat ben ik.Ik zou zeggen neem eens kontakt op met de topic starter van deze link.
Dit lijkt dan het eerste probleem te zijn. Ik wil vanavond nog wel even voor de zekerheid proberen of de Velleman demosoftware inderdaad wel werkt op Windows XP (naar ik aanneem: Service Pack 2?), maar volgens mij werkt die demo software ook op XP SP2.demo van velleman heb ik geprobeert geen resultaat
Ik laat het nog even weten zodra ik weet of de standaard Velleman software werkt op XP SP2 oke bedankt alvast--Richard schreef:Hmmm, 5 meter lengte?? Dat is wel erg veel. Ik heb hier niet zo'n verstand van, maar vraag mij af of dit niet heel veel is. Heb je een kortere kabel om te proberen?Is de printerkabel die je gebruikt wel goed? Niet alle kabels verbinden b.v. alle pinnen (Net nieuw 5M 1-1)
Groeten,
Richard

Die kabel mag max 25M wordne meen ik.--Richard schreef:Hmmm, 5 meter lengte?? Dat is wel erg veel. Ik heb hier niet zo'n verstand van, maar vraag mij af of dit niet heel veel is. Heb je een kortere kabel om te proberen?Is de printerkabel die je gebruikt wel goed? Niet alle kabels verbinden b.v. alle pinnen (Net nieuw 5M 1-1)
Groeten,
Richard
stynus schreef:Die kabel mag max 25M wordne meen ik.--Richard schreef:Hmmm, 5 meter lengte?? Dat is wel erg veel. Ik heb hier niet zo'n verstand van, maar vraag mij af of dit niet heel veel is. Heb je een kortere kabel om te proberen?Is de printerkabel die je gebruikt wel goed? Niet alle kabels verbinden b.v. alle pinnen (Net nieuw 5M 1-1)
Groeten,
Richard
Wat wel opvalt is dat als het test-programmaatjes draait, maar verder niets doet, LD17, LD18 en LD19 langzaam knipperen. Als het test-programmaatje niet draait, zijn bij mij LD17, LD18 en LD19 alledrie uit
bij mij zijn altijd LD17 LD18 aan en LD19 is bij mij uit

De K8000 werkt toch op de parallelle poort?sijmenkrans schreef:oke dan ga ik maar win95 even instaleeren op me oude pc
eve een vraagje kan je er ook een USB naar serieel converter tussen zetten http://www.mdaelektronica.nl/nl/dept_4.html#item_849 onder aan
zouw dit dan werken
Voor de goede orde: de K8000 gebruikt (bij mijn weten...) alleen de pinnen 13, 14 en 17. Wel moet dan op een van de pinnen 18 t/m 25 aarde staan. Natuurlijk geldt wel dat als je een kabel gebruikt die niet alle aders doorverbind, het doorkoppelen naar een printer mogelijk niet werkt (maar ja, wie gebruikt er nu nog een printer op een paralelkabelcheeta schreef:meet je kabel eens door, veel kabels zijn niet alle aders doorverbonden.
een echte 5m kabel alles doorverbinden is best wel dik.
het gebeurt regelmatig dat er maar een paar pinnen door verbonden zijn.
5m 1op1 zegt niet altijd alles.