vraag over interconnectie alarm met universal sms sender

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
decharre

vraag over interconnectie alarm met universal sms sender

Bericht door decharre »

Hallo,
- Ik heb een wireless alarm gekocht bij de Aldi. Dit werkt perfect.
- Tevens heb ik ook een doosje dat bij het openen of sluiten van een contact een sms stuurt. (dit werkt ook perfect)

Mijn vraag: op het alarm is geen interface voor het openen of sluiten van een contact indien het afgaat. Gebaseerd op uw ervaring, zou het mogelijk zijn van de "doos" van het alarm te openen en met een multimeter te meten of er ergens een contact wordt gesloten bij het afgaan van het alarm (direct op een IC ?)

Of is dit gedoemd tot mislukken.

Dank bij voorbaat

Dirk
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Dit zal best wel kunnen, maar dan zou ik een schema van dat apparaat moeten hebben om het met zekerheid te kunnen zeggen. Ik nl geen idee wat er allemaal inzit.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
paladin

Bericht door paladin »

het is maar een leek gedachte, maar wij hebben op school pas een alarmpje in elkaar gezet (oefening geheugen schakeling) dat werkt met een reed contact, wordt het contact verbroken, dan gaat er het rode led branden, en dan na een ingestede tijd gaat de buzzer af, nou had ik de gedachte.. haal de buzzer eraf en sluit daar die sms "doos" op aan..
kan t niet ook in jouw alarm, of is het voltage wat voor de sms doos nodig is heel anders dan die van je zoemer/ander alarm?

ik denk dat hij eventueel ook paralel kan op jouw "buzzer"?
Weet je het niet?? Dan weet Mat het wel...
stephan

Bericht door stephan »

Beste Decharre,

Ik heb een vraag over het Aldi alarm. Ik heb deze set (unit, 2 bewegingsmelders, en een deurcontact) een klein jaartje geleden ook gekocht. Prijs geloof ik 39,00 euro. Het werkt prima, alleen ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt. De stroom is er af geweest en nu moet ik een nieuwe 4 cijferige code invoeren om het apparaat weer óp scherp' te kunnen zetten. Weet je hoe ik dat voorelkaar kan krijgen?

Bedankt alvast
Plaats reactie