Poging tot buizenamp
Poging tot buizenamp
Hallo,
Ik wil graag een buizenversterker bouwen omdat het me leuk lijkt en ik wil wil er graag mijn gitaar mee kunnen versterken. Ik heb een schema op het forum gevonden van een se versterker met een ecc85 en een EL84 de heb ik zelf beide en ik heb een voeding met 250V en 6,3V en 17V aansluitingen. Mijn vraag: kun je hiermee een gitaarversterken, wat heb ik voor uitgangstrafo nodig en wat moet je voor de rest voor condensatoren en weerstanden en potmeter hebben?
Ik weet er nog niet veel/niks van maar heb een boekje liggen en ga me er nu hard in verdiepen.
Ik wil graag een buizenversterker bouwen omdat het me leuk lijkt en ik wil wil er graag mijn gitaar mee kunnen versterken. Ik heb een schema op het forum gevonden van een se versterker met een ecc85 en een EL84 de heb ik zelf beide en ik heb een voeding met 250V en 6,3V en 17V aansluitingen. Mijn vraag: kun je hiermee een gitaarversterken, wat heb ik voor uitgangstrafo nodig en wat moet je voor de rest voor condensatoren en weerstanden en potmeter hebben?
Ik weet er nog niet veel/niks van maar heb een boekje liggen en ga me er nu hard in verdiepen.
- Bijlagen
-
- te bouwen versterker.gif (19.12 KiB) 15980 keer bekeken
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

Hallo, kom er nog steeds niet uit, want ik weet nu niet wat voor uitganstrafo ik moet hebben en de voedingstrafo blijkt 255V te zijn:(
Nu heb ik vandaag een oude radio gekregen een phillips B3W22A, is het mogelijk om met de trafo's en buizen (oa ECC85 en EL84) daar uit een zelfde soort versterkertje te bouwen? En zou ik daar dan een schema van kunnen krijgen?
Nu heb ik vandaag een oude radio gekregen een phillips B3W22A, is het mogelijk om met de trafo's en buizen (oa ECC85 en EL84) daar uit een zelfde soort versterkertje te bouwen? En zou ik daar dan een schema van kunnen krijgen?
ik ben niet zo heel erg kundig maar zijn deze ugt niets dat wat je zoekt?
http://www.jukebox-revival.nl/catalog/p ... versal.pdf
http://www.jukebox-revival.nl/catalog/p ... versal.pdf
-
Mat Janssen
- Moderator

Hallo,
Het duurde even. maar alles is in elkaar gezet, maar geen geluid...
Moet geloof ik nog een paar dingen veranderen
Maar het voor de potmeters uit welk aansluitpunt je waarvoor gebruikt? heb ze namelijk allemaal andersom gesoldeerd dan op de tekening:S Ook zitten er aan een kant van de uitganstrafo 3 soldeerlipjes en aan de andere kant 2 wat moet ik met die derde?
Het duurde even. maar alles is in elkaar gezet, maar geen geluid...
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator