flits schakelaar

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Rob Lamper

flits schakelaar

Bericht door Rob Lamper »

Hallo,
Ik heb een schema van een geluidsgestuurde schakeling voor een flitser.
Wie kan deze voor mij bouwen of minimaal omzetten in een lijst met te bestellen componenten zodat ik het bouwen zelf probeer?
Ik woon in Nunspeet en weet geen electronice onderdelen zaak in de regio.
dus ik moet e.a. reduceren tot een onlinebestelling.
het schema staat op http://lullaby.homepage.dk/diy-camera/usoft.html
Gompy

Bericht door Gompy »

We kunnen alles, maar daar leer je niks mee.
Als je een zgn gaatjesbord koopt en daar het schema op na tekent dan kom je al een heel eind.
Op de plaats waar je dan een weerstandje hebt getekend steek je een echt weerstandje.
Alle onderdeletjes op zijn plaats en je hebt je schakelingetje, kan je ook nog opscheppen dat je het zelf hebt gemaakt.
Mocht je vragen hebben, dan kan je altijd hier terecht.
Rob Lamper

Leuke reaktie, maar ik ben geen 6 maar 60 .
En wanneer je de eerste topic leest zie je dat ik ook een andere vraag stelde.
ik wacht graag een volgende reaktie af.
Rob
Gompy

Bericht door Gompy »

Eigenlijk is dit een forum van hobbyisten die onderling een hobby delen en geen winkeltje waar je iemand opdracht kan geven om wat te bouwen.
Ik denk dat iedereen hier je wilt helpen, maar je moet dan ook zelf wel wat doen en het maakt voor ons niet uit of 6 of 60 bent.
Als je 60 bent zou ik denken dat je wel weet waar Abraham de mostert haalt en weet hoe het werkt in de echte wereld.

Ik ga je nogmaals proberen te helpen, maar je zal dan wel zelf aan de bak moeten.
Vind je mijn manier niks, dan moet een ander het maar doen.

Persoonlijk zou ik het schema'tje (http://lullaby.homepage.dk/diy-camera/i ... rigger.png) even uitprinten en daarmee naar een electronicawinkel gaan die je zelf zou kunnen opzoeken in bv een goudengids van Nunspeet die wij hier op het forum echt niet hebben.
Mocht je een electronicawinkel in Nunspeet, of ergens in de buurt, hebben gevonden dan zou je aan de winkelier kunnen vragen of hij het schema'tje voor je wilt bouwen.
In de meeste gevallen hebben die winkels wel een scholier achter de toonbank staan die dat voor een leuk prijsje wilt doen.
Op deze manier bespaar je 2x verzendkosten en heb je nog garantie ook.
Rob Lamper

Nogmaals, ik zie nergens een opdracht maar wel 2 vragen, de eerste over het zoeken naar iemand die wil bouwen valt kennelijk niet goed.
De tweede, of iemand uit dit schema een bestellijstje zou kunnen distileren is kennelijk te moeilijk.
Ik heb helemaal geen bezwaar tegn zelf bouwen, Ik doe dat al 40 jaar, dus dat deel lijkt mij geen zinvolle discussie.

Ik hoop nog op een reaktie van iemand anders. Misschien iemand die wel leest wat ik vraag.
Rob
wil

Bericht door wil »

Hoi Rob,

Als je nu al die tekst die bij het schema staat onder elkaar zet,
dan heb je volgens mij ook meteen het lijstje dat je vraagt.

Dat moet wel lukken, Toch?
brambo47
Contacteer:

Bericht door brambo47 »

Je kan de meeste van deze componenten bij Conrad www.conrad.nl bestellen. Maar ik zie een tegenstrijdigheid, je bouwt al 40 jaar zelf en je vraagt iemand voor je te bouwen.
Als je geen ervaring heb met elektronica, solderen en meten eraan dan zal ik er zeker niet aan beginnen. Ik kan en wil de schakelingetje wel voor een bedragje voor je maken. Zelf heb ik 35 jaar geleden dergelijke geluiddetector maar ingewikkelder schakelingen gemaakt voor totaal anders andere doeleinden.
Plaats reactie