dallas arbiter fuzz face cloontje is net af maar er scheelt duidelijk iets aan
er zitten dus 2 germanium transistors in maar ik vrees dat er daar iets mis mee is:
Als ik een akkoord of noot aansla klinkt het allemaal goed, lekkere fuzz dus maar van het moment dat ik niet meer aansla en dus laat uitklinken valt de fuzz weg. Maw de fuzz bromt nog heel eventjes "aan/uit aan/uit" en dan na max 1sec niks meer...
iemand die me kan zeggen waaraan het scheelt??
dit is het schema: http://www.generalguitargadgets.com/dia ... n_3pdt.gif
ik had nog 2 transistors over die ik dan ook maar even heb getest, maar het probleem bleef...dus ligt het toch misschien niet daaraan?
thnx
fuzz face probleempje
-
Mat Janssen
- Moderator

Ik denk dat door de oversturing de transistoren gaan "latchen" ik heb je link even gevolgd en wanneer je het verhaal achter deze fuss leest dan lees je dat er ook nog andere mogelijkheden zijn met dit printje.
Wanneer je germanium transistoren neemt moet je ze op een speciale manier testen en uitzoeken zo stond het in het verhaal. Je kunt ook silicium transistoren nemen maar dan moet je de batterij anders annsluiten. Lees het verhaal maar eens goed door en neem dan andere transistoren , dan zal het wel beter gaan.
Wanneer je germanium transistoren neemt moet je ze op een speciale manier testen en uitzoeken zo stond het in het verhaal. Je kunt ook silicium transistoren nemen maar dan moet je de batterij anders annsluiten. Lees het verhaal maar eens goed door en neem dan andere transistoren , dan zal het wel beter gaan.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
hoihoi,
ik heb weer eens tijd gehad om het allemaal na te kijken en blijkbaar klopt het schema volledig, maar de volt waardes op de transistoren dus duidelijk niet.
Dit zijn de waardes die ik meet:
Q1: E=0
B=0,1
C=0,1
Q2: E=0,1
B=0,1
C=7,7
En zo zouden ze moeten zijn:
Q1 Collector .5
Base .1
Emitter 0
Q2 Collector 4.5
Base .5
Emitter .4
heb je enig idee waaraan dit kan liggen, de componenten heb ik nogmaals nagekeken en komen exact overeen met het schema. kan het zijn dat het probleem aan een van de capacitors ligt?
thnx!
mvg
Cé
ik heb weer eens tijd gehad om het allemaal na te kijken en blijkbaar klopt het schema volledig, maar de volt waardes op de transistoren dus duidelijk niet.
Dit zijn de waardes die ik meet:
Q1: E=0
B=0,1
C=0,1
Q2: E=0,1
B=0,1
C=7,7
En zo zouden ze moeten zijn:
Q1 Collector .5
Base .1
Emitter 0
Q2 Collector 4.5
Base .5
Emitter .4
heb je enig idee waaraan dit kan liggen, de componenten heb ik nogmaals nagekeken en komen exact overeen met het schema. kan het zijn dat het probleem aan een van de capacitors ligt?
thnx!
mvg
Cé
-
Mat Janssen
- Moderator