Letters van teletekst verspringen.

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Robertyvonne

Letters van teletekst verspringen.

Bericht door Robertyvonne »

Sinds vandaag hebben we een tv'tje gekocht 2ehands. Helaas hebben we een probleem met de teletekst. We ontvangen wel tekst alleen missen we stukken tekst en verspringen de letters/cijfers waardoor alles onleesbaar wordt. Ook bij het ingeven van de paginanummers verdwijnen er opeens cijfers. Weet iemand wat het probleem is en hoe dit euvel te verhelpen is?
Het gaat om een D-Vision Smart, type FC 1406T S, 36cm beeldscherm.
Alvast bedankt!

Gr. Robert
bzzz

Bericht door bzzz »

interesant ik heb hetzelfde probleem met mijn sateliet decoder, tot nu toe altijd gedacht dat ik de schotel niet voldoende of correct had uitgepeild en gericht. Maar ik neem aan dat jij op kabel zit, dus als iemand een antwoord weet dan ben ik er eveneens erg nieuwsgierig naar
Robertyvonne

Ik ben iets verder.

Vandaag heb ik op de TV een video via scart aangesloten en daarop is het beeld veel beter en de teletekst (van de TV) doet het ook voor 95%.

Zeer waarschijnlijk ligt het dus aan het tunergedeelte van de TV.

Weet iemand of dit een instelling verhaal is of dat de tv gewoon ter reparatie moet worden aangeboden?

Robert
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Wanneer je een "brak" antenne signaal hebt dan zie je dit het eerst aan de teletekst. bij wegvallen van karrakters enz. op teletekst en de zenders zijn te zien dan is je antenne signaal niet in orde. Teveel ruis, of teveel versterkt (vervorming), slechte kwaliteit kabel.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Robertyvonne

Bedankt voor je reactie.

Dat dacht ik eerst ook, maar ik heb hem ook even aangesloten op de "woonkamer"-aansluiting. De TV die daaraan zit doet het prima, ook de teletekst geeft geen problemen.

Zou het niet iets met de tuner kunnen zijn?

Robert
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

De middenfrequent versterker kan er iets naast staan, dat heb je dit probleem ook.
Is voor een "leek" best moeilijk om af te regelen. Maar als je weet waar je mee bezig bent dan kun je proberen om de zaak iets beter in te stellen.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie