beste mensen,
ik ben een projectje bezig. Ik ga namelijk op vakantie; op de plekken waar ik heen ga is er geen stroom. Ik wil wel muziek hebben, en om de te realiseren wil ik zo weining mogelijk geld uitgeven en roeien met de spanen die ik heb.
Mijn plan is een een 'audiobox' te maken; dus een houten kist met 2 woofers en tweeters erin, een versterker en een cd speler. Dit wil ik allemaal aansluiten op een standaard auto accu.
Mijn vraag is nu de volgende: Kan ik mijn versterker zo modificeren dat hij gewoon aangesloten kan worden op een 12 v auto accu?
Ik heb wel omvormers gezien van 12 naar 220v, alleen kosten dezen minimaal 30 euro voor een 100 watt omvormer (wat volgens mij dus te weinig is om daar een cd speler en versterker op aan te sluiten) Omvormers met een hoger wattage kosten al snel het dubbele.
Hulp aub! Alvast bedankt!
project: audiobox. Normale hifi versterker op 12v?
-
Mat Janssen
- Moderator

Wij hebben hier geen idee wat voor een versterker je hebt en daarom kunne wij hier ook niet zeggen of je die versterker kunt ombouwen naar 12 Volt.
Wanneer je op het internet gaat zoeken (google) op versterker 12 volt dan vind je gegarandeerd wel een versterker die dat kan.
Wanneer je op het internet gaat zoeken (google) op versterker 12 volt dan vind je gegarandeerd wel een versterker die dat kan.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
exuses voor de onduidelijkheid!
ik heb al een versterker; dit is gewoon een standaard hifi versterker van ongeveer 15 jaar oud (2x100W voor 8 ohm). Het merk is sony type: pa535. De cd speler die ik wil gebruiken is officieel een dvd speler. Deze is van het merk hiteker (HE-1200)
is het uberhaupt mogelijk om een versterker naar 12v te 'modden'?
ik heb al een versterker; dit is gewoon een standaard hifi versterker van ongeveer 15 jaar oud (2x100W voor 8 ohm). Het merk is sony type: pa535. De cd speler die ik wil gebruiken is officieel een dvd speler. Deze is van het merk hiteker (HE-1200)
is het uberhaupt mogelijk om een versterker naar 12v te 'modden'?
-
Mat Janssen
- Moderator

Ja en nee,
Die 2x100 watt versterker werkt hoogstwaarschijnlijk intern op plus en min 47 volt. Als je nu een switchmode voeding maakt vauit 12 volt naar + en - 47 volt dan ben je er. Alleen zoeen voeding maken moet je wel ooit iets meer gedaan hebben dan een ledje laten knipperen.
Dus zeg ik haal een kant en klare omvormer van 12 naar 220 volt. Dan ben je er het snelst.
Die 2x100 watt versterker werkt hoogstwaarschijnlijk intern op plus en min 47 volt. Als je nu een switchmode voeding maakt vauit 12 volt naar + en - 47 volt dan ben je er. Alleen zoeen voeding maken moet je wel ooit iets meer gedaan hebben dan een ledje laten knipperen.
Dus zeg ik haal een kant en klare omvormer van 12 naar 220 volt. Dan ben je er het snelst.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd