sensor infrarood

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
apex

sensor infrarood

Bericht door apex »

hallo

Ik zou graag van een kleine transportband, voorbij passerende producten kunnen detecteren. Ik heb het eerst geprobeerd met een foto ic en een rode led, maar dit werkte niet goed meer bij veel omgevingslicht. Ik kreeg dus 12V als er geen product zas en 0V als er wel een product was. Vervolgens probeerde ik hetzelfde maar met componenten die ook IR konden detecteren. Dit bleek een ramp en leek niet te willen werken. Ik kreeg geen voltageverschil.
Heeft iemand hier een idee over een simpele manier om dit te verwezenlijken met een infrarood led en een foto transistor(geschikt voor infrarood)? Dit moet verbonden worden met een plc dus de minimum voltage die ik wil kunnen gebruiken voor de ingangen is 5V.

hopelijk kunnen jullie me helpen :oops:
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Wanneer dit voor professioneel gebruik is dan kun je het beste zoeen fotocel met reflector kopen in plaats van zelf iets maken.
Het moet nl betrouwbaar zijn en blijven onder alle omstandigheden. Bij net en droog bij helder weer en donker bij koud en warm enz.enz.
Ik stel dus er een te kopen http://www.sunx.nl/ is al zoiets wat te gebruiken is.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie