componenten herkennen ?
componenten herkennen ?
Uit een ECU / computer van een auto haalde ik het volgende :
zwart van kleur
3 aansluitpunten
FMUM 11
R ->|-
06
Symbool lijkt op een diode
Kan niks vinden over de benumering op conrad of andere elektronica winkels.(misschien dat de benumering beetje anders is want was moeilijk te lezen).
Zat zelf te denken aan een transistor,maar weet het niet zeker.
Wie kan mij verder helpen ?
zwart van kleur
3 aansluitpunten
FMUM 11
R ->|-
06
Symbool lijkt op een diode
Kan niks vinden over de benumering op conrad of andere elektronica winkels.(misschien dat de benumering beetje anders is want was moeilijk te lezen).
Zat zelf te denken aan een transistor,maar weet het niet zeker.
Wie kan mij verder helpen ?
- Bijlagen
-
- onbekend-component.JPG (22.11 KiB) 9854 keer bekeken
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

Doe ik vast iets fout met zoeken!Mat Janssen schreef:Ik heb gewoon met google gezocht en na wat pagina's vond ik hem gewoon.
Want ik vond niks erover.
Ik zal eens rondkijken bij de electronica zaken als ik daarnaar vraag en dan meer kans heb dat het de juiste is die ik zoek.
Kan me auto weer rijden met een beetje geluk!
Mag ik alsnog vragen waar je hem hebt gevonden op het internet ?
-
janvanbree2
- Contacteer:
Beste Radical, ik kan even kijken of ik er nog een heb liggen. Heb enkele honderden van dat soort diode's liggen, wellicht zit er een bij die aan je specs voldoet.
Laat maar even weten of het nog nodig is.
ALE - Light & Sound - Sales & Rental - www.alelight.nl : Elektronica webshop in aanbouw!
Ben nog wel steeds op zoek naar zo ""diode"" , dus heel graag.janvanbree2 schreef:Beste Radical, ik kan even kijken of ik er nog een heb liggen. Heb enkele honderden van dat soort diode's liggen, wellicht zit er een bij die aan je specs voldoet.
Alleen vroeg me af hoe die het achter haalt heeft wat de waarde zijn van de diode want dan kon ik niet opmaken uit de codering die ik op het blokje vond.
-
janvanbree2
- Contacteer:
komt op hetzelfde neer...
ALE - Light & Sound - Sales & Rental - www.alelight.nl : Elektronica webshop in aanbouw!
-
janvanbree2
- Contacteer:
Ik heb gekeken, helaas kon ik er geen vinden die exact overeenkomen met degene die jij hebt. Wat je wel zou kunnen doen met enige creativiteit is met 2 losse 200v 6A diode's werken (als je daarvoor ruimte hebt op je koelplaat. Als je deze dan met losse draadjes netjes verbind zal het net zo goed werken. Laat maar even weten of dit een optie voor je is, dan help ik je wel aan die diode's.