Pc voeding merk compaq
Pc voeding merk compaq
Ik heb hier een pc die niet op start. Alleen de power led gaat knipperen.
De vraag is hoe meet ik de spanning van de voeding onbelast.
Of moet ik de groene pin met de zwarte verbinden. er zijn drie zwarten pinnen.
De voeding heeft een 14 aderige connector
De vraag is hoe meet ik de spanning van de voeding onbelast.
Of moet ik de groene pin met de zwarte verbinden. er zijn drie zwarten pinnen.
De voeding heeft een 14 aderige connector
Laatst gewijzigd door ben21 op za 17 dec 2005, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mat Janssen
- Moderator

PC voeding
Hallo Ben21
,
Ik zou eens gaan kijken naar volgende site :
http://web2.murraystate.edu/andy.batts/ ... supply.htm
hier worden de waarden weergegeven naar gelang de kleuren. Misschien ben je hierdoor verholpen. Kijken kost toich niets.
zorro
Ik zou eens gaan kijken naar volgende site :
http://web2.murraystate.edu/andy.batts/ ... supply.htm
hier worden de waarden weergegeven naar gelang de kleuren. Misschien ben je hierdoor verholpen. Kijken kost toich niets.
zorro
Hoi
Ik had de groene pin met de zwarte verbonden maar de voeding blijft onbelast. Heeft iemand enig idee !!!
Volgens mij maakt compaq gebruik van een andere kleur combinatie.
Ik had naar een schema gezocht maar helaas nergens te vinden.
Mischien is dit een oplossing.
Ik had de groene pin met de zwarte verbonden maar de voeding blijft onbelast. Heeft iemand enig idee !!!
Volgens mij maakt compaq gebruik van een andere kleur combinatie.
Ik had naar een schema gezocht maar helaas nergens te vinden.
Mischien is dit een oplossing.
- Bijlagen
-
- at-dummyload-tester-v2.gif (1.33 KiB) 8024 keer bekeken
-
janvanbree2
- Contacteer:
Beste Ben,
Neem je voeding eens los van je moederboard. Steek de stekker in het stopcontact. Waarschijnlijk start je voeding nu niet op. Ga nu met een multimeter, zet een pen op een zwarte en ga eens zoeken of je op een van de draden een +5 kunt vinden. Een pc voeding moet namelijk altijd op 1 pen 5 volt houden voor je moederboard om te kunnen starten. Als die voeding ontbreekt of niet stabiel is kan dat je oorzaak al zijn.
Neem je voeding eens los van je moederboard. Steek de stekker in het stopcontact. Waarschijnlijk start je voeding nu niet op. Ga nu met een multimeter, zet een pen op een zwarte en ga eens zoeken of je op een van de draden een +5 kunt vinden. Een pc voeding moet namelijk altijd op 1 pen 5 volt houden voor je moederboard om te kunnen starten. Als die voeding ontbreekt of niet stabiel is kan dat je oorzaak al zijn.
ALE - Light & Sound - Sales & Rental - www.alelight.nl : Elektronica webshop in aanbouw!
-
janvanbree2
- Contacteer:
Ok dan is dat gedeelte in orde. Als je je PSU aan je moederboard hangt en je druk op de powerknop van je pc, gaat dan het ventilatortje lopen van je voeding?
ALE - Light & Sound - Sales & Rental - www.alelight.nl : Elektronica webshop in aanbouw!
-
janvanbree2
- Contacteer:
kan het nog allebei zijn. Zowel je voeding als je moederboard. Ik kom hier zaterdag op terug