stel als ik een LCD koop van 2x 16 , zijn de pen aansluitingen dan altijd het zelfde? eender welke frabrikant??
ik was namelijk aan het denken om respectivelijk the audio drive en the audio link te maken uit elektuur...
in de audio link zat een display maar er word maat bitter weinig er over vertelt in de tekst..
LCD
LCD
Liggend Kan Je Sch**ten Maar Het Is Beter Als Je Zit.
-
janvanbree2
- Contacteer:
volgens mij zijn die doorgaans wel hetzelfde. Verschillen kunnen zitten in de laatste 2 pennen ivm de backlight.
Ps. bij htvision.nl hebben ze meestal lcd's voor een mooi prijsje!
Ps. bij htvision.nl hebben ze meestal lcd's voor een mooi prijsje!
ALE - Light & Sound - Sales & Rental - www.alelight.nl : Elektronica webshop in aanbouw!
-
janvanbree2
- Contacteer:
Het belangrijkste uit de karakter LCD's is de controller die ze aan boord hebben, maar meestal zijn deze onderling ook nog wel enigzins compatible.
De HD44780 is een controller die veel toegepast wordt.
De HD44780 is een controller die veel toegepast wordt.
ALE - Light & Sound - Sales & Rental - www.alelight.nl : Elektronica webshop in aanbouw!
Controller is meestal compatible echter de plaats van de pennen en het aantal wisseld nog wel eens. Ook de naam die ze aan bij EN, DB0-7 RS RW geven wisselt wel eens. In 99% van de gevallen kom je wel uit. Als je het ECHT mooi wilt hebben zou ik voor een PLED 2x16 display gaan maar das mijn persoonlijke smaak. Eventueel heb ik er nog een voor een zacht prijsje....