A2DP Connectie via PC

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
-ZoNe-
Contacteer:

A2DP Connectie via PC

Bericht door -ZoNe- »

Ik weet niet of iemand er hier verstand van heeft maar het is het proberen waard.
Ik heb op de computer een applicatie gemaakt die A2DP support. Deze is via een snelle uart kaart verbonden met een bluetooth module. Ik werk op een baudrate van 921,6kpbs. Volgens specificatie zou 250 - 350kpbs al voldoende moeten zijn. Ik heb ook op 460,8kpbs gewerkt en daar is het probleem eigelijk het zelfde.

Mijn probleem is dat als ik de muziek beluister die ik stream dat er af en toe een kraakje tussen door komt of dat je hem ff zeg pak hem beet 10ms even hoort wegzakken. Nu is mijn vraag wat zou de oorzaak hiervan zijn en hoe zou ik dit kunnen oplossen.
Ik moet er wel bij zeggen dat het xtal op mijn Bluemoon een afwijking heeft van 0,76% want hij draait nu eigelijk op 928571 ipv 921600 baud. Ik vroeg me af of dit misschien de oorzaak zou kunnen zijn of is er iets anders wat ik in de gaten zou moeten houden?
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Ik heb geen idee of dt de oorzaak zou kunnen zijn. Bij muziek en die afwijking in frequentie wordt al als vals ervaren. Je kunt door een van de condensatortjes bij het kristal te vervangen door een afstembare de frequentie afregelen. Je zou dit kunnen proberen en dan nog eens luisteren.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
-ZoNe-
Contacteer:

Bericht door -ZoNe- »

Mat Janssen schreef:Ik heb geen idee of dt de oorzaak zou kunnen zijn. Bij muziek en die afwijking in frequentie wordt al als vals ervaren. Je kunt door een van de condensatortjes bij het kristal te vervangen door een afstembare de frequentie afregelen. Je zou dit kunnen proberen en dan nog eens luisteren.
Ik kan niet zomaar de condensators aanpassen. Ik doe dit als stage opdracht en die Bluemoon's zijn zo aangeleverd dus ik kan daar niks aan aanpassen.
Zit een Infineon (bluetooth) chip op.
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Dan weet ik het niet verder. Hoe heet dat ic, misschien kan ik de datasheet dan eens bestuderen.
-ZoNe-
Contacteer:

Bericht door -ZoNe- »

Maar is het niet zo als de UART op de computer en die op de BlueMoon langs elkaar gaan lopen dat er informatie verloren gaat en dat daardoor die kraakje komen en wegzakken van het geluid?

http://www.infineon.com/cgi-bin/ifx/por ... peId=17099

dit boardje heb ik PBA31307 - SingleStone BT 1.2 alleen zijn daar niet echt goede datasheets te vinden. We hebben er 1 op cd mee geleverd gekregen maar ik kan hier niks uploaden. Misschien dat ze ergens op het web staan? Ik heb ze niet kunnen vinden iig.

De UART kaart is een Quatech DSC-100
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Dat zou inderdaad heel goed de reden kunnen zijn dat je data verliest. Wanneer dat te veel is dan kan het data correctie algorime het niet meer herstellen en je hoort inderdaad dan een hapering.
Is aan de pc kant niks te doen met afregelen van de exakte baudrate?
-ZoNe-
Contacteer:

Bericht door -ZoNe- »

Je kan alleen de baudrate instellen van de UART en die zet ik ook gewoon op 921,6kpbs net als die van de BlueMoon maar beide zullen ze wel een % afwijking hebben er van al dan niet groot dus misschien dat daar een probleem ligt.

Daarnaast support die BlueMoon BT1.2 met dus een max snelheid van 721kpbs (wireless overdracht) maar weet niet of dat problemen oplevert omdat dit lager is dan 921,6kpbs (uart --> uart). Ik zelf denk van niet gezien het probleem ook aanwezig is bij 460,8kpbs.
En daar is ook een % afwijking.

Ik had dit trouwens een tijdje terug gevonden:

An important consideration here is that the server should send data at a constant rate over the Bluetooth link to avoid the
audio decoder from running out of stream data. Lost data packets may also cause the decoder buffer underrun problem.
On the other hand, if data is sent very fast, then that data will be buffered up at the audio decoder, eventually causing
congestion or data loss when the device runs out of buffer space. Since there is no flow control mechanism built into
AVDTP or L2CAP, other mechanisms must be used to prevent data loss.

misschien dat dit er ook wat mee te maken heeft. Maar goed blijft een lastig probleem.
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Klopt. Misschien is voor veel audio dit ding dan niet de optimale keuze.
Plaats reactie