eindwerk subwoofer schakeling
eindwerk subwoofer schakeling
hoi , ben bezig aan eindwerk namelijk een subwoofer schakeling
maar enkele zaken zijn me nog onduidelijk ook hebben aaantal mensen van ander forum mij gezegd dat ik met teveel watts wil spelen dat het dus te hoog gegrepen is ... begrijp niet egt alle trappen
ik denk begin balance versterker dan aantal darlingtons en dan klasse AB ofzoiets .?
graag wat hulp ... en als die lui dan toch gelijk zou hebben de schakeling ombouwen naar een lager vermogen ? maar hoe begin ik daar best aan ?
http://sound.westhost.com/project68.htm
(ging vertrekken vanuit schema van 300 watt)
maar enkele zaken zijn me nog onduidelijk ook hebben aaantal mensen van ander forum mij gezegd dat ik met teveel watts wil spelen dat het dus te hoog gegrepen is ... begrijp niet egt alle trappen
ik denk begin balance versterker dan aantal darlingtons en dan klasse AB ofzoiets .?
graag wat hulp ... en als die lui dan toch gelijk zou hebben de schakeling ombouwen naar een lager vermogen ? maar hoe begin ik daar best aan ?
http://sound.westhost.com/project68.htm
(ging vertrekken vanuit schema van 300 watt)
-
Mat Janssen
- Moderator

Je wil een versterker bouwen voor het lage frequentie gebied.
Heb je al de luidspreker. Zo ja geef dan die gegevens dan kunnen we al weer wat verder. Op wat voor een voeding wil je dat ding aansluiten. Op de netspanning of op een autoaccu. Dit zijn wat dingen die we eerst moeten weten va jou.
Heb je al de luidspreker. Zo ja geef dan die gegevens dan kunnen we al weer wat verder. Op wat voor een voeding wil je dat ding aansluiten. Op de netspanning of op een autoaccu. Dit zijn wat dingen die we eerst moeten weten va jou.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
8Ω 4Ω
Voltage Gain 27dB 27dB
Power (Continuous) 153W (240W) 240W (470W)
Peak Power - 10 ms 185W (250W) 344W (512W)
Peak Power - 5 ms 185W (272W) 370W (540W)
Input Voltage 1.3V (2.0V) RMS 1.3V (2.0V) RMS
Noise * -63dBV (ref. 1V) -63dBV (ref. 1V)
S/N Ratio * 92dB 92dB
Distortion 0.4% 0.4%
Distortion (@ 4W) 0.04% (1 Khz) 0.04% (1 Khz)
Distortion (@ 4W) 0.07% (10 kHz) 0.07% (10 kHz)
Slew Rate > 3V/us > 3V/us
Voltage Gain 27dB 27dB
Power (Continuous) 153W (240W) 240W (470W)
Peak Power - 10 ms 185W (250W) 344W (512W)
Peak Power - 5 ms 185W (272W) 370W (540W)
Input Voltage 1.3V (2.0V) RMS 1.3V (2.0V) RMS
Noise * -63dBV (ref. 1V) -63dBV (ref. 1V)
S/N Ratio * 92dB 92dB
Distortion 0.4% 0.4%
Distortion (@ 4W) 0.04% (1 Khz) 0.04% (1 Khz)
Distortion (@ 4W) 0.07% (10 kHz) 0.07% (10 kHz)
Slew Rate > 3V/us > 3V/us
-
Mat Janssen
- Moderator

ja het schema en de uitleg staat allemaal op de link (1ste post )Mat Janssen schreef:Jij wil dus een versterker bouwen met de specificatie zoals net opgegeven?
dit zijn de specificaties van de luidspreker toch ?
maar ik zou het bestaande schema (300watt shema) willen ombouwen naar een schema met iets minder watts ... en met torren die wat makkelijker verkrijgbaar zijn want die MJE's zijn een probleem ...
groeten
-
Mat Janssen
- Moderator

Wat jij daar schreef zijn de specificaties van de versterker.
Als luidspreker zou je een DYH1530 uit de conrad katalogus kunnen nemen dan. Die is voor de bass zeggen ze.
En deze is denk ik goed en krachtig genoeg om mee te beginnen. De torren zijn gee probleem.
Als luidspreker zou je een DYH1530 uit de conrad katalogus kunnen nemen dan. Die is voor de bass zeggen ze.
En deze is denk ik goed en krachtig genoeg om mee te beginnen. De torren zijn gee probleem.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
-
Mat Janssen
- Moderator

Mat Janssen schreef:Wat jij daar schreef zijn de specificaties van de versterker.
shema lijkt me ideaal om mee te beginne !
is het het 2e shema dat ik moet gebruiken ?modified
lijkt me iets haalbaarder voor een 6e jaar :d
ik denk dat ik een heel stuk verder sta ! dankje wel kan ik daarvoor die speaker gebruike die je me opgaf ? nog een vraag toevalig geen schema van 35 V voeding
groet
heb ik ookMat Janssen schreef:Beste crossover, wanneer jij een echte 20 watt versterker hebt gemaakt en je vindt het maar lala, dan is de enige konklusie aan mijn kant. Je hebt rotte speakers!.
Want 20 watt akoestisch vermogen in goede hoog rendement speakers is heel erg veel.
zijn ouwe JB systems
ben aant sparen voor mn JMlabs
maar 300€ hoest ik niet zo even op
Liggend Kan Je Sch**ten Maar Het Is Beter Als Je Zit.
-
Mat Janssen
- Moderator

@ crossover.
Dat is inderdaad een heleboel geld, maar ik had het eigenlijk niet zo erg bedoeld.
Als je goede speakers hebt met een hoog rendement dan heb je met een 6 watt versterker al ruim voldoende. mits je voeding ook goed is.
Want een goede versterker met een shit voeding of omgekeerd is en blijft een shit versterker.
@ omaros_88.
Neem het 2e schema maar, die is beter temperatuur gestabiliseerd.
en hier de link naar de voeding.
Hij is voor stereo getekend dus voor mono hoef je er maar een te maken.
Dat is inderdaad een heleboel geld, maar ik had het eigenlijk niet zo erg bedoeld.
Als je goede speakers hebt met een hoog rendement dan heb je met een 6 watt versterker al ruim voldoende. mits je voeding ook goed is.
Want een goede versterker met een shit voeding of omgekeerd is en blijft een shit versterker.
@ omaros_88.
Neem het 2e schema maar, die is beter temperatuur gestabiliseerd.
en hier de link naar de voeding.
Hij is voor stereo getekend dus voor mono hoef je er maar een te maken.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
-
Mat Janssen
- Moderator

euhm dus als ik stereo wil moet ik die versterker 2 keer maken he ?
is dat eigenlijk wel nodig voor een woofer ??
euhm nog een vraag je
welk merk van torren zou het gemakkelijkste zijn om aan te grake (woon in belgie
)
en euhm die weestand die gekoppeld is aan die ene transitor is dat een gwone potentio ??
dankje wel
groet
is dat eigenlijk wel nodig voor een woofer ??
euhm nog een vraag je
welk merk van torren zou het gemakkelijkste zijn om aan te grake (woon in belgie
en euhm die weestand die gekoppeld is aan die ene transitor is dat een gwone potentio ??
dankje wel
groet
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator