hallo,
ik heb een gedacht van op mijn PC 2 harde schijven te plaatsen maar deze twee harde schijven mogen niet samen werken want op de eerste zet ik linux en op de andere windows. Dus heb ik eigenlijk twee computers in een. Ik heb dit al op gelost door de stroomdraad van de twee hardeschijven te onderbreken door een schakelaar, dus of tuel de eerste schijf stroom geven of tuel de tweede schijf stroom te geven. Hier voor zou ik nu een vijligheid willen inbouwen zodat men de schakelaar niet kan wijzigen als de computer op staat want anders zou het wel eens kunnen zijn dat de harde schijf kapot is.
Kan er mij iemand helpen voor hier een schema te geven of is er een kant een klare oplossing voor of bouw paketje
al bedankt op voorhand
mogelijkheid tot schakelen als er geen spanning is
-
Mat Janssen
- Moderator

Iets bedenken wat moet werken als er geen spanning is valt niet mee, of er moet toch ergens stiekem een spanning zijn. Daarom stel ik iets anders voor. Plaats een rode led bij de schakelaar en als die rode led brand , dan is het onveilig om te schakelen. Want je rijdt toch ook niet door het rode stoplicht hè. Want als je dit toch doe kun je problemen verwachten, en in jouw geval dus ook.
Het heeft ook een beetje nu een opvoedende werking
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
-
kaweezonderkap
- Stynus
- Site Admin

- Contacteer:
Ik heb iets iin men hoofd dat de stand van de schakelaar in het begin onthouden word en dat er niet meer geschakeld kan worden dan. (spanning komt uit de pc voeding :p)Mat Janssen schreef:Iets bedenken wat moet werken als er geen spanning is valt niet mee, of er moet toch ergens stiekem een spanning zijn. Daarom stel ik iets anders voor. Plaats een rode led bij de schakelaar en als die rode led brand , dan is het onveilig om te schakelen. Want je rijdt toch ook niet door het rode stoplicht hè. Want als je dit toch doe kun je problemen verwachten, en in jouw geval dus ook.
-
Mat Janssen
- Moderator