Waterontharder

Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens...Gezelligheid kent geen tijd...
Plaats reactie
zorro

Waterontharder

Bericht door zorro »

De hamvraag van deze site :

http://www.i-trixx.com/nl/index.php?do= ... 70228_6901

werkt het of niet ? Wat moet je nu geloven, de ene zegt "ja" de ander zegt "neen". Technisch gezien kan zoiets ? Ik stel mij de vraag misschien kunnen de meer begaafden de knoop doorhakken. Ik ben benieuwd naar eventuele reacties :roll:
Stynus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Werkt niet
Er staat ergens een discussie met een deel argumenten.
Ik weet niet meteen waar het was maar ik zal het is terugzoeken.
Met vriendelijke groet,
Stynus
http://www.elektronicastynus.be
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Ik heb al 20 jaar zoeen ding er tussen zitten.
Vroeger ging de kalk klonteren en hechtte overal aan vast.
Nu met dat ding ertussen en na 5 jaar ongeveer de oude resten weg werken heb ik de kalk als "fijn zand" tussen de thermostaat schuiven zitten, maar het hecht nergens meer aan.
Ik hoef nu alleen maar van tijd tot tijd de thermostaat kraan schoon te spoelen van dat "fijne zand" en het werkt weer, terwijl ik vroeger de hele kraan moest slopen en uitkoken met azijn.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Stynus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Het kan ook zijn dat ze bij de wateroppomp en verdeel installatie toen net toevallig een betere kalkfilter hadden gestoken :p :twisted: :twisted:
Ik kan het schematje hier niet uittesten want er zit hier bijna geen kalk in het water.
Met vriendelijke groet,
Stynus
Flupke

Bericht door Flupke »

stynus schreef:Het kan ook zijn dat ze bij de wateroppomp en verdeel installatie toen net toevallig een betere kalkfilter hadden gestoken :p :twisted: :twisted:
Ik kan het schematje hier niet uittesten want er zit hier bijna geen kalk in het water.
Kalk blijft maar gaat zich minder snel hechten.
Of dat van elektuur werkt weet ik niet.

Ps: ik ga ook ni tegen mijn eigen winkel praten
deejayke
Contacteer:

Bericht door deejayke »

hier werkt het ook :D staat er ondertussen al 4 jaar tussen.

groenten
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
zorro

Waterontkalker

Bericht door zorro »

Zo zie je twee meningen, twee verschillende. Maar technisch is het mogelijk ? Naar mijn bescheiden mening moet het mogelijk zijn mits de moleculaire structuur van kalk te wijzigen, of ben ik mis. Maar hoe weet ik niet.
Mat is je schakeling dezelfde of deze van I-trixx of gaat het om een ander schakeling.
Stynus nu kun je eens een experiment uitvoeren. Aan de Belgische kust heb je - bij manier van spreken - bijna meer kalk dan water. :wink: [/b]
Stynus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Waterontkalker

Bericht door Stynus »

zorro schreef:Zo zie je twee meningen, twee verschillende. Maar technisch is het mogelijk ? Naar mijn bescheiden mening moet het mogelijk zijn mits de moleculaire structuur van kalk te wijzigen, of ben ik mis. Maar hoe weet ik niet.
Mat is je schakeling dezelfde of deze van I-trixx of gaat het om een ander schakeling.
Stynus nu kun je eens een experiment uitvoeren. Aan de Belgische kust heb je - bij manier van spreken - bijna meer kalk dan water. :wink: [/b]
Daar is het erg ja
Ik vond het water daar altijd maar "vuil" als ik men mond spoelde na het tandenpoetsen.
Met vriendelijke groet,
Stynus
zorro

Waterontkalker

Bericht door zorro »

Stynus,
De gesprekken pro of contra werden gevoerd op CO.
Flupke

Re: Waterontkalker

Bericht door Flupke »

Thuis, in Brussel hebben we een pomp dewelke kalkwater ophaalt en in Bredene niks last van kalk maar eerder van instortingsgevaar.

Ik geloof er wel in want fluctuatie (of flocculatie?) bij waterzuivering werkt ook dus waarom niet kalk neutraliseren.
zorro

Waterontharder

Bericht door zorro »

Een tijd terug heb ik ergens gelezen - medisch nieuws - dat galstenen of aanverwanten nu verbrijzeld worden met gebruik van ultrasoon (????). Dus met behulp van elektronica. Wat met stenen kan moet toch ook kunnen voor kalk die toch zachter is. Werkwijze is mij, als neofiet elektronica, niet geweten; maar misschien wel voor onze deskundigen. Zou het kunnen ?
webdwaas

Bericht door webdwaas »

nee dit werkt niet.
ik werk in een enegie centraale maar daar hebben we het ook niet.
en waarom niet omdat het niet werkt.

je zou hier zoveel geld mee kunnen verdienen als het echt werkt dan ben je binnen omdat je dan minder kalk steen krijgt in de ketel en minder uit bedrijf

maar kalk is niet magneetisch dus zal het niet gaat.
Plaats reactie