versterker en cdspeler vraagje
versterker en cdspeler vraagje
Ik heb een technics versterker, maar er is een defect aan --> Er komt geen geluid uit. Alles werkt voor de rest, alleen komt er geen geluid door de speakers en ook niet door de hoofdtelefoon. Het is een occasieversterker waarvan de eigenaar zei dat hij een hele avond gespeeld heeft en de dag erna er geen geluid meer uit kwam.
Ik heb ook een technics cdspeler, deze speelt redelijk goed,
enkel gebeurt het af en toe dat hij een klein stukje (seconde) overslaat.
Ik ben een noob met elektronica maar ik sta volledig open om het te leren.
mvg
Ik heb ook een technics cdspeler, deze speelt redelijk goed,
enkel gebeurt het af en toe dat hij een klein stukje (seconde) overslaat.
Ik ben een noob met elektronica maar ik sta volledig open om het te leren.
mvg
- Stynus
- Site Admin

- Contacteer:
Welk type is het dan heb ik misschien een schema.
Dan gaat het foutzoeken al beter.
edit: het staat er al zie ik.
nu al moe en moet over 40min 8uur werken
zal is achter een schema zoeken
edit2 heb geen schema ervan in men collectie.
Neem is wat duidelijke scherpe foto's van de printplaten misschien dat we iets zien dat fout is.
Dan gaat het foutzoeken al beter.
edit: het staat er al zie ik.
nu al moe en moet over 40min 8uur werken
zal is achter een schema zoeken
edit2 heb geen schema ervan in men collectie.
Neem is wat duidelijke scherpe foto's van de printplaten misschien dat we iets zien dat fout is.
- elektronica amateurtje
Ik ben terug van de reis, het heeft deugdgedaan 
spijtig genoeg werte de versterker nog altijd niet als ik thuiskwam
Ik heb hem eens opengeschroefd en een paar pics genomen. Hopelijk hebben jullie er wat aan, ik wil hem echt weer werkende krijgen

http://img178.imageshack.us/my.php?imag ... 076sq7.jpg

http://img404.imageshack.us/my.php?imag ... 078yv5.jpg
http://img404.imageshack.us/my.php?imag ... 079zv1.jpg
MOD-edit: links onder de plaatjes gezet.
spijtig genoeg werte de versterker nog altijd niet als ik thuiskwam
Ik heb hem eens opengeschroefd en een paar pics genomen. Hopelijk hebben jullie er wat aan, ik wil hem echt weer werkende krijgen

http://img178.imageshack.us/my.php?imag ... 076sq7.jpg

http://img404.imageshack.us/my.php?imag ... 078yv5.jpg
http://img404.imageshack.us/my.php?imag ... 079zv1.jpg
MOD-edit: links onder de plaatjes gezet.
-
GvH-E
Begin bij het begin!
Branden er lampjes of reageert er iets aan de voorzijde apparaat bij in of uitschakelen?
Heb je de diverse glaszekeringen nagekeken, liefst gemeten?
Ook de netzekering? (afhankelijk van voorgaande test)
Ik zou eerst willen weten of de voeding in orde is voordat je een versterkermodule gaat kopen en gaat vervangen.
Maar als je er niet bekend mee bent dan kun je hem beter voor rep. wegbrengen en een prijsindicatie vragen.
Succes, GvH-E
Branden er lampjes of reageert er iets aan de voorzijde apparaat bij in of uitschakelen?
Heb je de diverse glaszekeringen nagekeken, liefst gemeten?
Ook de netzekering? (afhankelijk van voorgaande test)
Ik zou eerst willen weten of de voeding in orde is voordat je een versterkermodule gaat kopen en gaat vervangen.
Maar als je er niet bekend mee bent dan kun je hem beter voor rep. wegbrengen en een prijsindicatie vragen.
Succes, GvH-E
- Alles van de versterker werkt (knopjes, lapmpjes, display, ...)
- Er komt geen geluid door de speakers, maar als de versterker aanlag en ik wilde de cinch van de cdspeler erinplaatsen zoemden de speakers
- Door de hoofdtelefoon komt er ook geen geluid
- Hij doet niks raars van lawaai of iets dergelijks
De vorige eigenaar zei dat hij hem een hele avond laten spelen heeft op een feestje, als hij hem uitdeed werkte hij nog perfect en als hij hem de dag later weer aanzette kwam er geen geluid meer door.
mvg
- Er komt geen geluid door de speakers, maar als de versterker aanlag en ik wilde de cinch van de cdspeler erinplaatsen zoemden de speakers
- Door de hoofdtelefoon komt er ook geen geluid
- Hij doet niks raars van lawaai of iets dergelijks
De vorige eigenaar zei dat hij hem een hele avond laten spelen heeft op een feestje, als hij hem uitdeed werkte hij nog perfect en als hij hem de dag later weer aanzette kwam er geen geluid meer door.
mvg
-
GvH-E
[quote="arne"]- - Er komt geen geluid door de speakers, maar als de versterker aanlag en ik wilde de cinch van de cdspeler erinplaatsen zoemden de speakers
mvg[/quote]
Wat wil je precies zeggen? Dus via de betreffende plug werkt de versterker wel? Of werkte eenmalig kort?
Kijk alles nog eens goed na, de pluggen juist aangesloten? Geen schakelaar fout ingesteld? Ook niet op achterzijde? enz. enz.
GvH-E
mvg[/quote]
Wat wil je precies zeggen? Dus via de betreffende plug werkt de versterker wel? Of werkte eenmalig kort?
Kijk alles nog eens goed na, de pluggen juist aangesloten? Geen schakelaar fout ingesteld? Ook niet op achterzijde? enz. enz.
GvH-E
- deejayke
- Contacteer:
de aux (auxiliary dacht ik) is géén uitgang en sluit je dus niet aan op een ingang... tenzij je, je versterkers wil doorlussen.
groenten
groenten
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
als er ook geen geluid krijgt door je hoofdtelefoon ga ik toch wel erg denken aan je eindtrap die zwarte plak in het midden mischien gebeurt met kortsluiting van de speakers
je hoofdtelefoon aansluiting is de zelfde uitgang als van je speakers alleen zit er dan een weertand tussen van 120 ohm
die eindtrappen kosten rond de €40
wat staat er op die plak meestal begint het met STK
aan de foto's te zien is het niet een al te duur versterkertje dus zal de reparatie ook wel meevallen
die eind torren zijn meestal wel beveiligd dus daar kan het probleem ook in zitten hoor je een relais klikken al je de versterker aanzet
je hoofdtelefoon aansluiting is de zelfde uitgang als van je speakers alleen zit er dan een weertand tussen van 120 ohm
die eindtrappen kosten rond de €40
wat staat er op die plak meestal begint het met STK
aan de foto's te zien is het niet een al te duur versterkertje dus zal de reparatie ook wel meevallen
die eind torren zijn meestal wel beveiligd dus daar kan het probleem ook in zitten hoor je een relais klikken al je de versterker aanzet