Spotjes met LED's
Spotjes met LED's
Beste bezoekers.
We hebben hier thuis halogeenlampjes van 50W 12V in ons plafond steken.
Nu wil ik deze vervangen door lampjes met LED's door het klein verbruik en de lange levensduur.
Heb bij Conrad al is gezien wat ze hier hadden.
Je hebt 2 verschillende soorten. Een spotje met 18 leds en anders een spotje met 38 leds. De één is 1,5W en de ander 1,7W.
Geeft dit veel verschil en wat raden jullie mij aan om ongeveer het zelfde aantal licht te hebben?
We hebben hier thuis halogeenlampjes van 50W 12V in ons plafond steken.
Nu wil ik deze vervangen door lampjes met LED's door het klein verbruik en de lange levensduur.
Heb bij Conrad al is gezien wat ze hier hadden.
Je hebt 2 verschillende soorten. Een spotje met 18 leds en anders een spotje met 38 leds. De één is 1,5W en de ander 1,7W.
Geeft dit veel verschil en wat raden jullie mij aan om ongeveer het zelfde aantal licht te hebben?
- elektronica amateurtje
links
http://www.conrad.be/goto/?product=574580 is de link van het spotje met 38 leds en anders de volgende link is het spotje met 18 leds http://www.conrad.be/goto/?product=570949.
Probleem was dat wij aan het bouwen zijn, en wij hebben preplaten moeten gebruiken ipv dallen, hierdoor hebben wij geen plaats om de transfo kort bij de lamp te plaatsen.
Spotjes van 220V vonden wij niet zo mooi (kleur is toch iets geler vind ik), en ik had geen zin om de transfos bij de meterkast te plaatsen, en dan draad van 6 of 8 carré te gaan trekken.
Nu, deze spotjes kunnen we dimmen, dus als het teveel licht geeft, is dat geen probleem.
Moesten ze te weinig licht geven, dan hebben we wel een probleem...
Ik hoop de spotjes een van de volgende dagen te krijgen, en dan zal ik wel een plaatje schieten. Ik heb alleen geen halogeen spotje om de vergelijking te maken, zal ik iets anders moeten verzinnen.
Spotjes van 220V vonden wij niet zo mooi (kleur is toch iets geler vind ik), en ik had geen zin om de transfos bij de meterkast te plaatsen, en dan draad van 6 of 8 carré te gaan trekken.
Nu, deze spotjes kunnen we dimmen, dus als het teveel licht geeft, is dat geen probleem.
Moesten ze te weinig licht geven, dan hebben we wel een probleem...
Ik hoop de spotjes een van de volgende dagen te krijgen, en dan zal ik wel een plaatje schieten. Ik heb alleen geen halogeen spotje om de vergelijking te maken, zal ik iets anders moeten verzinnen.
je wilt de fitting en glas van zo;n lamp intact laten???
no go... ding zit onder vacuum.. alles zal zo;n lamp laten springen die ga je echt niet zomaar los krijgen. zit inderdaad mechanisch geklemd EN verlijmd.
optie zou zijn warm stoken... maar dat zal het glas niet leuk vinden en kans op uit elkaar spatten... of de fitting smelt weg.
no go... ding zit onder vacuum.. alles zal zo;n lamp laten springen die ga je echt niet zomaar los krijgen. zit inderdaad mechanisch geklemd EN verlijmd.
optie zou zijn warm stoken... maar dat zal het glas niet leuk vinden en kans op uit elkaar spatten... of de fitting smelt weg.
Heb ledspotjes gekocht bij Conrad en geinstalleerd
Het licht is wel helemaal anders.
Als je een gewoon spotje ernaast laat branden is het helemaal anders.
De LED-spotjes zijn meer spot en zijn gebundeld en de andere niet.
Het soort licht is ook helemaal anders, heeft een beetje een blauwe schijn.
Maar het voordeel is natuurlijk wel dat ze lang meegaan en weinig verbruiken.
Dus als je al de spotjes vervangt die je dagelijks veel gebruikt dan zal dit wel veel verschil geven.
Als je een gewoon spotje ernaast laat branden is het helemaal anders.
De LED-spotjes zijn meer spot en zijn gebundeld en de andere niet.
Het soort licht is ook helemaal anders, heeft een beetje een blauwe schijn.
Maar het voordeel is natuurlijk wel dat ze lang meegaan en weinig verbruiken.
Dus als je al de spotjes vervangt die je dagelijks veel gebruikt dan zal dit wel veel verschil geven.