van mijn baas heb ik zes neon ringen gekregen, die in elkaar passen. de ringen komen uit de discotheek waar ik in het weekend werk, ze hingen al een tijdje op de zolder. tot ik ze vond . nu is het idee om deze ringen te gebruiken rond onze astroscan. enkele probleempjes: hoe test ik als de rongen nog ok zijn, hoe kan ik een neon buis aan de praat prijgen, en hoe kan ik er enkele effecten mee maken, knipperen en dergelijke...
iedeeen/ ervaringen zijn welkom
greetings
alle paddestoelen zijn eetbaar, willeswaar kun je sommige maar een keer eten.
vreemdgaan, is met het juiste been, uit het verkeerde bed stappen
en hoe kan ik uitvissen welke trafo ik nodig heb? als ik ze kan doen branden, dan kan ik de rest(effecten en dergelijke) zelf. het grote probleem blijft evenwel: hoe branden die dingen ... (branden--> lees werken)
bedankt mat, nu weet ik ho ik die dingen kan testen.
ben er nog niet uit als ik voor de effecten een aparte trafo per buis ga gebruiken of als ik een trafo gebruik en dan schakel na de trafo... groeten
Als ze er al lang liggen zou ik ze eerst maar is (laten) testen. Dat gas dat erin zit ontsnapt langzaam door het glas en als er teveel uit is heb je bijna geen licht meer.
Informeer eerst eens naar de prijs van zo een transfo, die dingen kosten veel geld.
Ook gebruik je dure geisoleerde kabel, je werkt met spanningen tot 10 000V. Doe je dit niet, krijg je vonkoverslag en in het ergste geval brand.