Auto achterlichten.
-
FirstClassPower
Auto achterlichten.
Hallo iedereen hier.
ten eerste zal ik mezelf even voorstellen, ik ben Wouter de Boer, wonend in de regio Sittard - Geleen, ik hou me nu enkele jaren bezig met het optisch en motorisch verbouwen van auto's met als project van het moment een Peugeot 205 1.9 GTi. Ik heb me altijd ver van de electronica af gehouden en mij vooral gericht op bodywork en motorisch werk.
Nu is het zo dat ik de auto zo goed als af heb maar ik vind dat er nog iets ontbreekt.
Namelijk een mooi paar achterlichten.
Het nadeel is is dat er op enkele "Lexus look" lampjes er vrijwel niets te krijgen is.
Nu was mijn idee door gebruik te maken van de originele licht units zelf iets te gaan maken met LED's.
Maar dan zit je met het probleem: het moet dus een rood stadslicht, remlicht, knipperlicht en achteruit rij licht bevatten.
En aangezien ik mij hier dus totaal nooit mee heb bezig gehouden weet ik hier totaal niets van af. Ik heb geen idee hoe het zit met lichtsterktes van LED's hoeveel ik er nodig heb en welke componenten ik nodig zou hebben.
Nou heb ik 1 voordeel dat als ik weet wat ik nodig heb ik alles op mijn werk kan laten solderen (reparatie van mobiele telefoons) maar dan moet ik natuurlijk wel een setup hebben.
Maar ik weet natuurlijk niet wat ik nodig heb en hoe dit geschakeld zou moeten zijn. Ook niet hoeveel leds ik nodig zou hebben en dergelijke.
Ik hoop dat iemand hierover meer informatie voor mij heeft en mij hiermee kan helpen.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Wouter de Boer
ten eerste zal ik mezelf even voorstellen, ik ben Wouter de Boer, wonend in de regio Sittard - Geleen, ik hou me nu enkele jaren bezig met het optisch en motorisch verbouwen van auto's met als project van het moment een Peugeot 205 1.9 GTi. Ik heb me altijd ver van de electronica af gehouden en mij vooral gericht op bodywork en motorisch werk.
Nu is het zo dat ik de auto zo goed als af heb maar ik vind dat er nog iets ontbreekt.
Namelijk een mooi paar achterlichten.
Het nadeel is is dat er op enkele "Lexus look" lampjes er vrijwel niets te krijgen is.
Nu was mijn idee door gebruik te maken van de originele licht units zelf iets te gaan maken met LED's.
Maar dan zit je met het probleem: het moet dus een rood stadslicht, remlicht, knipperlicht en achteruit rij licht bevatten.
En aangezien ik mij hier dus totaal nooit mee heb bezig gehouden weet ik hier totaal niets van af. Ik heb geen idee hoe het zit met lichtsterktes van LED's hoeveel ik er nodig heb en welke componenten ik nodig zou hebben.
Nou heb ik 1 voordeel dat als ik weet wat ik nodig heb ik alles op mijn werk kan laten solderen (reparatie van mobiele telefoons) maar dan moet ik natuurlijk wel een setup hebben.
Maar ik weet natuurlijk niet wat ik nodig heb en hoe dit geschakeld zou moeten zijn. Ook niet hoeveel leds ik nodig zou hebben en dergelijke.
Ik hoop dat iemand hierover meer informatie voor mij heeft en mij hiermee kan helpen.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Wouter de Boer
-
Mat Janssen
- Moderator

Er zijn inderdaad een aantal verschillende soorten leds ook in lichtsterktes.
Nu heb ik geen idee hoeveel licht een knipperlicht, gewoon licht en remlicht afgeeft.
Als dat bekend is, dan kunnen we makkelijker de juste led kiezen.
Wat je ook zou kunnen doen is een aantal leds met wat mindere lichtopbrengst nemen en dit dan b.v. twee keer.
Bij gewoon licht gaat een groepje aan, en bij het remmen twee vab die groepjes. Dan is er verschil.
Ik heb geen idee of de lichtsterkte bij de wet geregeld is.
Nu heb ik geen idee hoeveel licht een knipperlicht, gewoon licht en remlicht afgeeft.
Als dat bekend is, dan kunnen we makkelijker de juste led kiezen.
Wat je ook zou kunnen doen is een aantal leds met wat mindere lichtopbrengst nemen en dit dan b.v. twee keer.
Bij gewoon licht gaat een groepje aan, en bij het remmen twee vab die groepjes. Dan is er verschil.
Ik heb geen idee of de lichtsterkte bij de wet geregeld is.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
Je zou kunnen beginnen met alleen de achter en rem licht....
Op http://www.leds-buy.nl kun je diverse LEDS vinden in diverse sterkte.
Wat je zou kunnen is kijken op http://www.autostyle.nl/productfind.asp ... rsal=false Hier staan heel wat achterlichten voor een peugot. Je kunt bijv kiezen voor supper felle roode leds van 10.000 mcd. Heb je een roode kap op je achter licht zou je kunnen over wegen 10.000 mcd helder wit voor noormaal licht en 20.000 mcd voor je rem licht.
Alvast een begin van je zoek tocht.
Op http://www.leds-buy.nl kun je diverse LEDS vinden in diverse sterkte.
Wat je zou kunnen is kijken op http://www.autostyle.nl/productfind.asp ... rsal=false Hier staan heel wat achterlichten voor een peugot. Je kunt bijv kiezen voor supper felle roode leds van 10.000 mcd. Heb je een roode kap op je achter licht zou je kunnen over wegen 10.000 mcd helder wit voor noormaal licht en 20.000 mcd voor je rem licht.
Alvast een begin van je zoek tocht.
Blijf proberen em je zult het snappen!
Ik ook niet. Maar ik heb hier wat audiachterlichten en dat zijn geen extreem streke leds, sterker nog, het zijn maar gewone leds. Ze zijn alleen wel "bij elkaar gezocht" want ze zitten met zn allen parallel zonder eigen weerstand. Maar qua sterkte niks bijzonders dus.Mat Janssen schreef: Ik heb geen idee of de lichtsterkte bij de wet geregeld is.
Overigens is een achterlicht vervangen door eigenbouw wel bij wet geregeld: dat mag niet....eigenlijk.
-
JARI NETWORKS
Mat Janssen schreef: Ik heb geen idee of de lichtsterkte bij de wet geregeld is.
ik kan me dat haast niet voorstellen, als ik kijk naar
de zwakte van de meeste vrachtwagen achterverlichting.
er is wel iets geregeld betreffende de kleur en de hoogte, maar de hoeveelheid licht niet volgens mij
http://pent.no/Vaer.aspx?ID=84337
600 MOH
tot nu toe koudste temp -29,9
De logica van Windows: klik op START om af te sluiten.
Mijn verrekijker vergroot 10x, maar bij de 11e keer werkte hij ook nog
600 MOH
tot nu toe koudste temp -29,9
De logica van Windows: klik op START om af te sluiten.
Mijn verrekijker vergroot 10x, maar bij de 11e keer werkte hij ook nog
-
Gompy
Wel degelijk, zelfs de reflector, glas en afmeting zijn gedefineerd bij de wet.
Kijk maar eens op een achterlicht, daar staan keurtekens in, net als in de reflector enz.
Aangezien een LED maar een kleine openingshoek heeft, zou de reflector geen dienst doen, een LED geeft geen licht naar achter.
Hierdoor geeft het achterlicht ook minder (strooi) licht af.
De brekingen in het glas doen ook weinig zodat het achterlicht van opzij nauwelijks te zien is, en dat is weer bij de wet geregeld dat dat wel moet.
Ik snap nog steeds niet dat mensen aan hun verlichting willen kloten.
Ze worden niet alleen een gevaar voor anderen, maar ook voor zich zelf.
Wil je je zelf doodrijden, kies dan een betonnen muur uit, maar breng geen anderen in gevaar met je nutteloze gepruts.
Kijk maar eens op een achterlicht, daar staan keurtekens in, net als in de reflector enz.
Aangezien een LED maar een kleine openingshoek heeft, zou de reflector geen dienst doen, een LED geeft geen licht naar achter.
Hierdoor geeft het achterlicht ook minder (strooi) licht af.
De brekingen in het glas doen ook weinig zodat het achterlicht van opzij nauwelijks te zien is, en dat is weer bij de wet geregeld dat dat wel moet.
Ik snap nog steeds niet dat mensen aan hun verlichting willen kloten.
Wil je je zelf doodrijden, kies dan een betonnen muur uit, maar breng geen anderen in gevaar met je nutteloze gepruts.
1) beetje voorbarig, wellicht dat er toch mensen zijn die in staat zijn een prima verlichting te bouwen.Gompy schreef:...Ik snap nog steeds niet dat mensen aan hun verlichting willen kloten.
2) een beetje drastisch.
Ik denk dat je een beetje overreageerd.
Als je bedoeld dat het eigenlijk verboden is heb je gelijk, maar persoonlijk kan ik opgeheven vingertjes van anderen missen. Zeker als er nou ook weer niet direct levensgevaar dreigt zoals hier.
Je mag soms best een beetje uitgaan van het gezonde verstand van mensen. En als dat lijkt te falen van het gezonde verstand van de directe omgeving.
De kwalifikatie nutteloos gepruts vind ik ook nogal storend: als je zo redeneerd is alles op dit forum nutteloos gepruts. De meeste elektronica die je kant en klaar koopt is beter/goedkoper dan zelfbouw. Zelfbouw, of nutteloos gepruts, is leuker en vooral een stuk leerzamer.
Nou, nou, Gompy is wel erg cru.
Van die betonnen muur moest dat nu.
Het vingertje van Gompy is wel bekend.
Hij is een van de weinige die de wet goed kent.
Er zijn mensen die zien dat er een file gaat ontstaan.
Ze zetten dan tijdens het remmen hun alarmlichten even aan.
Dit is natuurlijk bij de WET ten strengste verboden.
Maar misschien vallen er door die simpele handeling wel minder doden.
Je moet de WET gewoon wat soepeler toepassen.
En met dat vingertje moet je een beetje oppassen
Van die betonnen muur moest dat nu.
Het vingertje van Gompy is wel bekend.
Hij is een van de weinige die de wet goed kent.
Er zijn mensen die zien dat er een file gaat ontstaan.
Ze zetten dan tijdens het remmen hun alarmlichten even aan.
Dit is natuurlijk bij de WET ten strengste verboden.
Maar misschien vallen er door die simpele handeling wel minder doden.
Je moet de WET gewoon wat soepeler toepassen.
En met dat vingertje moet je een beetje oppassen
-
FirstClassPower
@ Gompy
Kijk als je het over nutteloos gepruts hebt dan geldt dat ook voor de hele tuning wereld. Maar daar gaat het er gewoon om om van je standaard auto iets unieks te maken.
Natuurlijk zijn er ook mensen die het gewoon doen om op te vallen maar wanneer je aan de "die hard" tuners zou vragen waarom zullen ze allen hetzelfde zeggen.
Ook ik wil gewoon iets unieks maken, je eigen stijl laten zien.
Ik wil gewoon graag een paar achterlichten die uniek zijn aangezien de rest van mijn auto zo verbouwd is dat het ook uniek is en dan vallen standaard achterlichten behoorlijk tegen.
(ik zal zsm wel even een foto posten)
Ik heb natuurlijk ook de site's bekeken die achterlichten voor 205's leveren maar die zie je al zo veel en ik wil net weer iets anders.
En als ik wist hoe het allemaal voor de wet geregeld was dan zou ik dat in mijn eerste post wel er bij hebben vermeld.
Ook zie je in het tuning wereldje zéér vaak auto's met custom achterlichten, bijvoorbeeld leds geheel weggewerkt zodat alleen het puntje zichtbaar is zodat het lijkt alsof ze uit de carrosserie komen.
Ook dit is dan niet "road legal" maar indien de licht opbrengst en dergelijke goed is wordt dit wel gedoogd bij controles, bijvoorbeeld aan het eind van grote shows.
Het probleem van de zichtbaarheid van de zijkanten is heel makkelijk op te lossen door een rij leds uit te laten komen aan de zijkant van de auto.
Daar waar standaard lichten ook eindiggen.
Ik hoopte hier eigenlijk gewoon meer informatie te kunnen verkrijgen over het electrische hoe en wat van dit "project".
Hoop toch dat er mensen zijn die me hiermee kunnen helpen.
Ik zal zsm een foto van de auto ( in huidige staat ) en van mijn plan posten. Alvast bedankt.
Bij deze de auto:

En ja... hij is laag...
Kijk als je het over nutteloos gepruts hebt dan geldt dat ook voor de hele tuning wereld. Maar daar gaat het er gewoon om om van je standaard auto iets unieks te maken.
Natuurlijk zijn er ook mensen die het gewoon doen om op te vallen maar wanneer je aan de "die hard" tuners zou vragen waarom zullen ze allen hetzelfde zeggen.
Ook ik wil gewoon iets unieks maken, je eigen stijl laten zien.
Ik wil gewoon graag een paar achterlichten die uniek zijn aangezien de rest van mijn auto zo verbouwd is dat het ook uniek is en dan vallen standaard achterlichten behoorlijk tegen.
(ik zal zsm wel even een foto posten)
Ik heb natuurlijk ook de site's bekeken die achterlichten voor 205's leveren maar die zie je al zo veel en ik wil net weer iets anders.
En als ik wist hoe het allemaal voor de wet geregeld was dan zou ik dat in mijn eerste post wel er bij hebben vermeld.
Ook zie je in het tuning wereldje zéér vaak auto's met custom achterlichten, bijvoorbeeld leds geheel weggewerkt zodat alleen het puntje zichtbaar is zodat het lijkt alsof ze uit de carrosserie komen.
Ook dit is dan niet "road legal" maar indien de licht opbrengst en dergelijke goed is wordt dit wel gedoogd bij controles, bijvoorbeeld aan het eind van grote shows.
Het probleem van de zichtbaarheid van de zijkanten is heel makkelijk op te lossen door een rij leds uit te laten komen aan de zijkant van de auto.
Daar waar standaard lichten ook eindiggen.
Ik hoopte hier eigenlijk gewoon meer informatie te kunnen verkrijgen over het electrische hoe en wat van dit "project".
Hoop toch dat er mensen zijn die me hiermee kunnen helpen.
Ik zal zsm een foto van de auto ( in huidige staat ) en van mijn plan posten. Alvast bedankt.
Bij deze de auto:
En ja... hij is laag...
-
FirstClassPower
Zo even een stempel afbeelding van het origineel zodat jullie ook zien wat ik bedoel.
Mijn plan is de originele buitenste kap te gebruiken ivm de lijn van de auto. Deze mooi glad te maken en er dan gaatjes in te boren waardoor de LEDs naar buiten komen.
Hierbij dus een stempel van het origineel en een afbeelding zoals ik het zou willen.
Zoals je ziet... ik ben niet goed met paint of iets dergelijks.

Mijn plan is de originele buitenste kap te gebruiken ivm de lijn van de auto. Deze mooi glad te maken en er dan gaatjes in te boren waardoor de LEDs naar buiten komen.
Hierbij dus een stempel van het origineel en een afbeelding zoals ik het zou willen.
Zoals je ziet... ik ben niet goed met paint of iets dergelijks.
-
Gompy
En na de *grote show* volgt een nog grotere show.......een kettingbotsing van 50 auto's.
Waarom, omdat iemand het nodig vond om zijn auto te pimpem en de achterlichten met een donkere lak had bespoten.
Opeens was er een beetje mist en de achteropkomer zag ipv op 100 meter pas op 5 meter de remlichten van de *gepimpde* (lees levensgevaarlijk) auto.
Dagelijks kom ik die *pimpers* tegen, zigzag over de drempels omdat de auto te laag op de weg ligt, tering herrie van de autoradio zodat ze zelfs een brandweerauto niet aan horen komen, pleuris herrie van de uitlaat, zenonverlichting waar ze iedereen mee verblinden enz enz.
Van mij mogen ze iedere *gepimpde* auto van de openbareweg halen.
Het wordt tijd voor de Duitse TUV-regels, wil je wat veranderen aan je standaard auto dan moet je dat eerst laten keuren.
Wordt je gesnapt met ongekeurde troep, dan kan je je kenteken inleveren en krijg je de auto pas terug als al die rommel verwijdert is en in orginele staat is terug gebracht.
Wat betreft dat nutteloze gepruts, dat slaat op dat *pimpem* van de auto wat de verkeersveligheid in gevaar brengt en niet op wat men hier doet voor de fun.
Waarom, omdat iemand het nodig vond om zijn auto te pimpem en de achterlichten met een donkere lak had bespoten.
Opeens was er een beetje mist en de achteropkomer zag ipv op 100 meter pas op 5 meter de remlichten van de *gepimpde* (lees levensgevaarlijk) auto.
Dagelijks kom ik die *pimpers* tegen, zigzag over de drempels omdat de auto te laag op de weg ligt, tering herrie van de autoradio zodat ze zelfs een brandweerauto niet aan horen komen, pleuris herrie van de uitlaat, zenonverlichting waar ze iedereen mee verblinden enz enz.
Van mij mogen ze iedere *gepimpde* auto van de openbareweg halen.
Het wordt tijd voor de Duitse TUV-regels, wil je wat veranderen aan je standaard auto dan moet je dat eerst laten keuren.
Wordt je gesnapt met ongekeurde troep, dan kan je je kenteken inleveren en krijg je de auto pas terug als al die rommel verwijdert is en in orginele staat is terug gebracht.
Wat betreft dat nutteloze gepruts, dat slaat op dat *pimpem* van de auto wat de verkeersveligheid in gevaar brengt en niet op wat men hier doet voor de fun.
-
FirstClassPower
Ok dan ben ik hier dus aan het verkeerde adres. Ik kom hier om advies te vragen, niet om door één of andere wereld verbeteraar de hobby van enkele duizenden nederlanders de grond in te laten boren.
Bedankt voor de mensen die het wel proberen en @ Gompy jammer dat je er zo over denkt, en niet wilt nadenken over, iets dat volgens jou niet veilig is, een mogelijk heid het wel veilig te maken.
En trouwens... ALLES wat tot nu toe aan mijn auto is gedaan is toegestaan, de bodykit heeft TUV goedkeuring, spoiler heeft goedkeuring, uitlaat is danwel free flow maar af te sluiten tot 1/3 van de diameter tegen geluidsoverlast. De motorkap is geheel custom gemaakt en gekeurd bij het RDW. Ook de verbreding is door het RDW gekeurd en goed bevonden. Maar als jij vind dat je iedere tuner over 1 kam moet scheren moet je dat vooral blijven doen.
Bedankt voor de mensen die het wel proberen en @ Gompy jammer dat je er zo over denkt, en niet wilt nadenken over, iets dat volgens jou niet veilig is, een mogelijk heid het wel veilig te maken.
En trouwens... ALLES wat tot nu toe aan mijn auto is gedaan is toegestaan, de bodykit heeft TUV goedkeuring, spoiler heeft goedkeuring, uitlaat is danwel free flow maar af te sluiten tot 1/3 van de diameter tegen geluidsoverlast. De motorkap is geheel custom gemaakt en gekeurd bij het RDW. Ook de verbreding is door het RDW gekeurd en goed bevonden. Maar als jij vind dat je iedere tuner over 1 kam moet scheren moet je dat vooral blijven doen.
Al aan PWM gedacht om zo de lichtsterkte van de leds te regelen?
Beetje over dimensioneren van lichtsterkte en het zo oplossen.
Ieder ledje een weerstand, dan een Fetje aan een 555. Frequentie hoog genoeg maken....
Pinkers moet je 21 watt weg stoken. Dus deel ik ledjes, rest in weerstand.
Zoek is even en wij verbeteren...
Offtopic:
uitgebouwde wagens rijden meestal beter als ik, Ikzelf durf wel is langs fietspad,... voorsteken wat zij niet kunnen
Beetje over dimensioneren van lichtsterkte en het zo oplossen.
Ieder ledje een weerstand, dan een Fetje aan een 555. Frequentie hoog genoeg maken....
Pinkers moet je 21 watt weg stoken. Dus deel ik ledjes, rest in weerstand.
Zoek is even en wij verbeteren...
Offtopic:
uitgebouwde wagens rijden meestal beter als ik, Ikzelf durf wel is langs fietspad,... voorsteken wat zij niet kunnen
ten eerste wil ik ff zeggen dat ik het een beetje eens ben met Gompy. Ik ben 1x aangereden door zo een 'patserbak'' en dat was omdat meneer zonodig over de stoep moest om een hoge drempel te vermijden. ik schrok me het lazeres.
Maar dat heeft niks te maken verder met dit topic, Ik vraag me af hoe je dat plastic wil gaan maken om het 1 geheel te maken...
gr
Jensik vind die andere auto op de foto eigenlijk ook wel vet
Maar dat heeft niks te maken verder met dit topic, Ik vraag me af hoe je dat plastic wil gaan maken om het 1 geheel te maken...
gr
Jensik vind die andere auto op de foto eigenlijk ook wel vet
-
Gompy
Zo zijn er enkele honderdduizenden brommerrijders die vinden dat een brommer makkelijk 100 km/h zou mogen rijden, helmen nutteloze dingen zijn en de tering herrie heel normaal is.FirstClassPower schreef:Ok dan ben ik hier dus aan het verkeerde adres. Ik kom hier om advies te vragen, niet om door één of andere wereld verbeteraar de hobby van enkele duizenden nederlanders de grond in te laten boren.
Daarom hoef ik en de rest van nederland het daar nog niet mee eens te zijn.
Hun hobby hoeft mijn ongemak niet te zijn, net zo min als jouw hobby mijn veiligheid niet in gevaar mag brengen.
Als jij denkt dat je het veiliger maakt dan dat het is leef je in een sprookje.Bedankt voor de mensen die het wel proberen en @ Gompy jammer dat je er zo over denkt, en niet wilt nadenken over, iets dat volgens jou niet veilig is, een mogelijk heid het wel veilig te maken.
Veligheid begint in de fabriek en wordt daar streng gecontroleerd.
Iedere verandering aan een voertuig tast de uitgedokterde veiligheid aan, vooral als het alleen maar om uiterlijk gaat.
Haantjes gedrag moet je in de slaapkamer doen en niet op de weg.
Dat zal ik ook doen zolang ze anderen in gevaar brengen.Maar als jij vind dat je iedere tuner over 1 kam moet scheren moet je dat vooral blijven doen.
En om nog even terug te komen op jouw verlichting.
Zoek eens op lumen of candela van een LED en een lamp, misschien gaat er dan een lichtje bij je branden.
Gompy hou het nu maar voor gezien.
Ze hebben me LED`s laten zien.
Die geven enorm veel licht
Die kun je gebruiken voor een achteruit rijlicht.
Misschien heb je van de WET een heel klein beetje verstand.
Maar kennis van moderne LED`s haal je echt niet de krant
Dus gedraag je zoals de meeste forumleden.
Geef je mening als daar iemand PLEZIER aan kan beleven.
Of ben jij een figuur die ik IWAB noem.
Wat is nu weer een IWAB oen.
IWAB is de afkorting voor Ik Weet Alles Beter.
Bij de wet ook wel bekent als een betweter.
http://www.google.com/search?hl=nl&rls= ... =Zoeken&lr
Ze hebben me LED`s laten zien.
Die geven enorm veel licht
Die kun je gebruiken voor een achteruit rijlicht.
Misschien heb je van de WET een heel klein beetje verstand.
Maar kennis van moderne LED`s haal je echt niet de krant
Dus gedraag je zoals de meeste forumleden.
Geef je mening als daar iemand PLEZIER aan kan beleven.
Of ben jij een figuur die ik IWAB noem.
Wat is nu weer een IWAB oen.
IWAB is de afkorting voor Ik Weet Alles Beter.
Bij de wet ook wel bekent als een betweter.
http://www.google.com/search?hl=nl&rls= ... =Zoeken&lr
-
Gompy
Ik weet ook niet alles, daarom vraag ik het hier op het forum aan de mensen die het wel weten en doe daar mijn voordeel mee.
Als je hier op het forum een vraag stelt en je wilt het antwoord niet weten omdat je een eigen mening heb, dan moet je hier niet op het forum komen zieken maar je eigen gang gaan.
Je hebt inderdaad een perfect beschrijving van je zelf gegeven, je bent duidelijk een IWAB-persoon, ik had het niet beter kunnen doen.
Als je hier op het forum een vraag stelt en je wilt het antwoord niet weten omdat je een eigen mening heb, dan moet je hier niet op het forum komen zieken maar je eigen gang gaan.
Je hebt inderdaad een perfect beschrijving van je zelf gegeven, je bent duidelijk een IWAB-persoon, ik had het niet beter kunnen doen.
-
GvH-E
Een gloeilamp-gloeidraad produceert op één plaats (t.o.v. een led) een "enorme" hoeveelheid licht,
Via de paraboolreflector wordt vanuit dit gloeidraadbrandpunt de rode kap aangestraald die ook weer uit allerlei lensjes en voorzieningen bestaat.
Dat alles voor optimaal licht. Bovendien dient deze kap ook nog als reflector voor extern licht.
Wanneer je deze kap gaat voorzien van leds kun je de correcte werking alleen maar verstoren!
Wanneer de APK juist word uitgevoerd zal er geen goedkeur volgen en zal een alerte agent je hiervoor zeker bekeuren met alsnog herstel plicht!
Zelfs denk ik dat je (deels) aansprakelijk gesteld kunt worden wanneer er bij avond een ongeval ontstaat, schuldig of niet!
En dan nog de verzekering die moeilijk kan gaan doen!
Ik denk dat je je dit alles eerst goed moet realiseren alvorens je een goed werkend systeem gaat wijzigen.
Succes, GvH-E
Via de paraboolreflector wordt vanuit dit gloeidraadbrandpunt de rode kap aangestraald die ook weer uit allerlei lensjes en voorzieningen bestaat.
Dat alles voor optimaal licht. Bovendien dient deze kap ook nog als reflector voor extern licht.
Wanneer je deze kap gaat voorzien van leds kun je de correcte werking alleen maar verstoren!
Wanneer de APK juist word uitgevoerd zal er geen goedkeur volgen en zal een alerte agent je hiervoor zeker bekeuren met alsnog herstel plicht!
Zelfs denk ik dat je (deels) aansprakelijk gesteld kunt worden wanneer er bij avond een ongeval ontstaat, schuldig of niet!
En dan nog de verzekering die moeilijk kan gaan doen!
Ik denk dat je je dit alles eerst goed moet realiseren alvorens je een goed werkend systeem gaat wijzigen.
Succes, GvH-E
-
smileythebest
- Contacteer:
Als hij volgens de nederlandse wet zijn achterlichten maakt is dat geen probleem.
Achter mag er alleen rood licht schijnen (muv achteruitrijlichten) en er moeten RODE reflectors zijn aangebracht.
De keuring in Duitsland valt ook wel mee.. daar mag je van een normale auto een cabrio maken. ze kijken of alles er goed uit ziet en dan krijg je je keuring, moet je in nederland eens proberen!
aan wouter: Succes verder met je project
Achter mag er alleen rood licht schijnen (muv achteruitrijlichten) en er moeten RODE reflectors zijn aangebracht.
Dat klopt niet wat je zegt. Ik woon zelf in Duitsland. Daar moet alles gekeurt worden wat je zegt. maar kenteken inleveren??? nooit van gehoord. en hoe wil je "je rommel" verwijderen als je daarna pas je auto terug krijgt?Gompy:
De keuring in Duitsland valt ook wel mee.. daar mag je van een normale auto een cabrio maken. ze kijken of alles er goed uit ziet en dan krijg je je keuring, moet je in nederland eens proberen!
aan wouter: Succes verder met je project
-
Gompy
Ter aanvulling op wat ik reeds eerder heb geschreven.
http://www.sbs6.nl/web/show/id=125661/langid=43
Het lampen verhaal begint bij de 27:13 minuut.
http://www.sbs6.nl/web/show/id=125661/langid=43
Het lampen verhaal begint bij de 27:13 minuut.