Hallo,
Ik kom veel onderwerpen tegen over knippelichten tegen die aan en uitgaan, sommige faden ook
is het mogelijk met wat simpele componenten 2 pulserende, aan en uit fadende smd ledjes te laten "ademen". Denk aan de ogen van de terminator... graag jullie advies.
D'arty
"ademende" smd ledjes
- D'Artagnan
"ademende" smd ledjes
tja.....en als het dan niet werkt is meestal "gewoon" de batterij leeg of een "stekkertje" eruit..., maar we leren veel van al die electronica "uitbouwen".... 
-
Mat Janssen
- Moderator

- D'Artagnan
Mat,
Hoi Mat,en welke schakeling gebruik ik dan daar voor? Hoe stuur ik dat opladen van die condensator(tjes) Ik snap wel een beetje de pincipes van de electronica, maar weet niet hoe ik bepaalde waardes moet berekenen, en of een condensator dan in serie of paralel moet staan om te ontladen.
tja.....en als het dan niet werkt is meestal "gewoon" de batterij leeg of een "stekkertje" eruit..., maar we leren veel van al die electronica "uitbouwen".... 
-
Mat Janssen
- Moderator

Hier een voorbeeldje hoe het zou kunnen. De waardes zijn fictief, daar moet je zelf mee spelen. de in(gang) moet hoog of laag worden. Bij hoog (b.v. 5V) dan gaat de led langzaam aan, hij laag (0V) dan gaat de led langzaam uit. De waarde van de elko maakt oa. de tijd uit. De plus op de collector van de transistor moet eigenlijk een volt hoger of meer zijn dan de stuurspanning.
- Bijlagen
-
- ledfading.GIF (1.57 KiB) 4401 keer bekeken
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
- D'Artagnan
bedankt!!
Ik ga het uitproberen, bedankt
D'arty
D'arty