hey bij kerstmis hebben wij 10.000 lampjes
nu willen wij die doen laten dansen op muziek we hebben 40 stekkers
nu was ik een het denken om elke serie/stekker om een bepaalde tijd doen aan gaan en uit
kan je zo iets maken of bestellen
in amerika hebben ze zon ding maar met 6 ingangen maar die werkt op 110 volt en wij hebben 130v
ik ken dan ook bijna niets van eletronica ik weet wel wat een transistor of een weerstand doet maar dat is dan ook alles
met vriendelijke groeten axel
lichten laten flikeren
Betreft knipperen van lichten.
Alles hangt natuurlijk af van het vermogen dat moet aangestuurd worden (het aantal watt).
Indien het vermogen niet te hoog is, kan je eens proberen om met en starter van een TL-verlichting in serie te schakelen met
Indien het vermogen niet te hoog is, kan je eens proberen om met en starter van een TL-verlichting in serie te schakelen met
- Bijlagen
-
- Lamp sturing.doc
- (253.5 KiB) 391 keer gedownload
gloeilamp laten knipperen
Hoi Robje,
Ik las je uitleg over het laten knipperen van lichten, en had een vraag over die inschoefbare stopcontacten. Ik heb even gezocht maar kan ze nergens vinden. Weet jij misschien waar ik die zou kunnen kopen?
Ik wil graag een gloeilamp op een ritme aan en uit laten gaan, zou ik daar zo'n constructie met een lichtorgel kunnen gebruiken die reageert op geluid?
En dan een gloeilamp in een fitting aan een snoertje met een stekker in het inschroefbaar stopcontact? Of is dit heel omslachtig en kan het veel eenvoudiger?
Alvast bedankt!
Karlijn
Ik las je uitleg over het laten knipperen van lichten, en had een vraag over die inschoefbare stopcontacten. Ik heb even gezocht maar kan ze nergens vinden. Weet jij misschien waar ik die zou kunnen kopen?
Ik wil graag een gloeilamp op een ritme aan en uit laten gaan, zou ik daar zo'n constructie met een lichtorgel kunnen gebruiken die reageert op geluid?
En dan een gloeilamp in een fitting aan een snoertje met een stekker in het inschroefbaar stopcontact? Of is dit heel omslachtig en kan het veel eenvoudiger?
Alvast bedankt!
Karlijn