E-readers, cams, MP3 players, kabels, veel goedkoper uit US?

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
DvDijk

E-readers, cams, MP3 players, kabels, veel goedkoper uit US?

Bericht door DvDijk »

Hoi,

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het bestellen van producten uit de US via een doorstuurservice. Zelf bestel ik weleens wat via EBay uit de US en heb daar nooit een probleem mee ondervonden (douane o.i.d.). Ik kwam uit op de website www.crafty-move.nl/usa.html , waar ze aangeven dat je producten uit alle shops die niet naar Nederland verzenden, door hen worden doorgestuurd tegen een laag tarief (je krijgt dan een gratis Amerikaans adres). Als je je gewenste product in www.google.com/products opgeeft, zie je nagenoeg altijd een klein tot zeer hoog prijsverschil voor het product in een US store, die zij dan voor je doorsturen (lage dollarkoers i.c.m. prijssegmentatie, valt er te lezen). Nu vraag ik mij af... heeft iemand ervaring met zo'n doorstuurservice? Lijkt het allemaal erg mooi, of zijn er ook addertjes?
GvH-E

Bericht door GvH-E »

Andere systemen, andere normen, andere stekkers, andere spanning en frequentie, CE markering.
Zover ik weet is invoer van buiten Europa niet zondermeer toegestaan bij bepaalde apparaten en machines.
Niet aan beginnen tenzij je heel goed weet waar het om gaat. GvH-E
DvDijk

Bericht door DvDijk »

GvH-E schreef:Andere systemen, andere normen, andere stekkers, andere spanning en frequentie, CE markering.
Zover ik weet is invoer van buiten Europa niet zondermeer toegestaan bij bepaalde apparaten en machines.
Niet aan beginnen tenzij je heel goed weet waar het om gaat. GvH-E
Volgens de informatie van de douane zou je alles mogen invoeren, behalve de 'verboden producten' (wapens, dieren, etc.). Heb op EBay een tijd geleden een camera gekocht (nieuw, in doos) uit de US, geen problemen mee gehad. Alleen... had ik geen rekening gehouden met de stekker. Verloopplugje ook weer via EBay besteld (90 cent ofzo, China...) en alles werkt nu prima (input lader 100-240V, 50/60Hz, 7.5VA-11.3VA). Als je het bij apparatuur houdt waar je bekend mee bent (of zelf een EU adapter kan bestellen mocht de adapter niet geschikt zijn voor het EU net), dan lijkt het mij wel redelijk veilig. Maar bovenstaand voorbeeld gaat om EBay, en ik doel meer op de doorstuurservice (waardoor je in elke willekeurige electronicazaak in de US zaken kan bestellen die zelf niet buiten de US zenden).
GvH-E

Bericht door GvH-E »

In Europa moet de meeste apparatuur/materialen voldoen aan bepaalde eisen en regels en daarom voorzien zijn van diverse rkeurmerken.
Een belangrijke is de CE certificering.
Machines en apparatuur moeten binnen Europa hieraan voldoen.
Er staat genoeg op internet hier over. (Google) GvH-E
DvDijk

Bericht door DvDijk »

GvH-E schreef:In Europa moet de meeste apparatuur/materialen voldoen aan bepaalde eisen en regels en daarom voorzien zijn van diverse rkeurmerken.
Een belangrijke is de CE certificering.
Machines en apparatuur moeten binnen Europa hieraan voldoen.
Er staat genoeg op internet hier over. (Google) GvH-E
Ok, op die manier. Ik zou mij dan enkel moeten richten op bekende merken, waarvan de producten in Nederland hetzelfde zijn als in de US? Of kan hier ook nog een verschil in zitten?
DvDijk

Bericht door DvDijk »

Dan doel ik bijv. op een Sony EReader, in NL het goedkoopst te verkrijgen voor EUR 299,- (volgens vergelijkingssites), maar in de shop www.alwayslowest.com voor EUR 183,- (gevonden via de wereldwijde productvergelijker www.google.com/products)?
Plaats reactie