hoi,
ik heb weeral een vraagje ik heb de schemas van een beatcounter in handen gekregen en dit toestel lijkt my wel handig voor in mn discobar maarrrrrrrrrrrrrrr... ik kryg kop nog staart aan dat schema, is er hier iemand die een volledig schema heeft van een beatcounter (of wilt ontwerpen)?? het schema dat ik in handen heb gekregen is opgedeeld in zeer kleine schakelingetjes maar niet alles is even duidelijk
kga hieronder ff een blokschema zetten van wat het principe ongveer is van de beatcounter
Bijlagen
01 blokschema analoge deel.gif (1.96 KiB) 16761 keer bekeken
Ik begrijp helemaal wat er moet gebeuren, maar ik vertrek deze week voor een dag of 10 op vakantie naar het buitenland.
Wanneer ik nog even tijd heb maak ik iets, maar ik kan niks garanderen.
Een collega neemt het even over of je moet wachten tot ik terug ben.
Ik heb toch nog even tijd gevonden. Hier is een schemaatje.
Het eerste gedeelte is het filter. Dan komt de piek leveldetector dan een comparator. Dit signaal gaat de PIC chip in en hier wordt de tijdmeting gedaan. Het resultaat gaat dan naar een 3 cijferig display. Dit display heb ik als blokje getekend, maar het bestaat uit een display driver ic, 3 transistoren om de display te multyplexen en 3 zevensegment display's.
Over dit laatste is al zoveel getekend en bekend, dat ik het als blokje maar weergeef.
maar als je die instelt op zachte beats ? dan gaat ie toch ok da harde beats goed weergeven he ? dus beste instelling vermoed ik is om de beatcounter af te stellen op zachte beats
in jou schakeling lopen er 7 kabels naar de 7-segmenten display. ik vermoed dat de eerste 4 kabels voor de NBCD-code (8-4-2-1 code) is en de volgende drie kabels om de displays te sturen (eenheden, tientallen, honderdtallen). op deze basis heb ik de schakeling getekend voor de displays aan te sturen. wil je dan eens nazien of deze juist is?
ik heb 2 dezelfde code omvormers in gebruik. de eerste dient voor de 'eenheden' en de 'tientallen'. de tweede dient voor de 'honderdheden'. ik heb dit zo gedaan omdat als er dan code '0000' by de 'honderdheden' aan komt deze dan de display niet aan schakelt, zodat je geen '0' hebt staan op die display van de 'honderdtallen' (display gedooft).
Bijlagen
display aflezing beatcounter.GIF (13.88 KiB) 16734 keer bekeken
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
nu heb ik de componenten voor de beatcounter liggen, maar ik zou er ook nog een beatdetector op willen by bouwen..
de led moet dus telkens knipperen als er een beat passeert.
ik heb jou schema van de beatdetector proberen ombouwe, weet natuurlijk niet of dit gelukt is maar zou je deze eens willen controleren,
en kan je me ook ineens het programma van de beatcounter zelf eens doorsturen (als dit af is?)
grtzzzzz
Bijlagen
beatdetectie.GIF (2.77 KiB) 16596 keer bekeken
Laatst gewijzigd door deejayke op do 14 okt 2004, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro