Hallo wederom een vraagje !
Ik heb een printje gevonden die door iemand in elkaar is gebakken en zo nieuwsgierig als ik ben waar dient dit printje voor of wat doet het ?
Opmerkelijk detail is dat er aan de transistor twee pootjes in gebruik zijn de middelste is omgebogen en er is een extra draad aan de bovenzijde bij gesoldeerd.
Tevens steekt er nog een hoopje koperdraad uit en de achterzijde is met hot glue bewerkt, krijg het er nagenoeg niet af.
Printje onbekend, wie kan mij vertellen waarvoor het dient.
Printje onbekend, wie kan mij vertellen waarvoor het dient.
- Bijlagen
-
- zijde 01
- SDCP12666.JPG (212.96 KiB) 5325 keer bekeken
-
- Zijde 02
- SDCP12665.JPG (159.82 KiB) 5325 keer bekeken
-
- Zijde 03
- SDCP12664.JPG (180.39 KiB) 5325 keer bekeken
-
- Zijde 04
- SDCP12663.JPG (152.6 KiB) 5325 keer bekeken
Hallo,
Het is moeilijk te zeggen waarvoor het dient.
Een ding dat het al moeilijker maakt is het (opzettelijk) wegkrassen van het type nummer van de driepoot.
De driepoot kan een transistor, mosfet of src zijn.
Bertus
Het is moeilijk te zeggen waarvoor het dient.
Een ding dat het al moeilijker maakt is het (opzettelijk) wegkrassen van het type nummer van de driepoot.
De driepoot kan een transistor, mosfet of src zijn.
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Hoi,,
Ik denk ook dat het een spanning regelaar is.
Ik heb geprobeerd er een schema van te tekenen , ..
Vanaf de rode + draad naar een spanning deler (10 ohm+470 ohm) naar zwarte - draad . .............. ( voedings spanning in ).
Over de weerstand van 470 ohm staat de condensator.
Over deze condensator staan 2 aansluitingen van de regelaar nl. V in, en de - aansluiting van de regelaar.
Aan de uitgang van de regelaar zitten 2 weerstanden in serie van 470 ohm die naar een led gaan .. tot zover......
Ik weet het een tekeningetje was makkelijker geweest , maar splan op mijn netbook dat is niet prettig werken.
bert,
Ik denk ook dat het een spanning regelaar is.
Ik heb geprobeerd er een schema van te tekenen , ..
Vanaf de rode + draad naar een spanning deler (10 ohm+470 ohm) naar zwarte - draad . .............. ( voedings spanning in ).
Over de weerstand van 470 ohm staat de condensator.
Over deze condensator staan 2 aansluitingen van de regelaar nl. V in, en de - aansluiting van de regelaar.
Aan de uitgang van de regelaar zitten 2 weerstanden in serie van 470 ohm die naar een led gaan .. tot zover......
Ik weet het een tekeningetje was makkelijker geweest , maar splan op mijn netbook dat is niet prettig werken.
bert,
Google vind bijna alles ... de rest weet ik al....