spanningskastje

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
woodymax

spanningskastje

Bericht door woodymax »

Hallo Allen,

Een kennis heeft mij gevraagd om een stroom kastje te maken waar een schok uit komt zoals dat ook gebeurt bij een elektrische vliegenmepper.

We hadden een vliegenmepper die een 9 volt batterij aan kon, nou heb ik dat printje eruit gehaalt en in de behuizing gedaan. Een potmeter ertussen zodat ik de stroom kan varieren van 3 tot 9 volt en een accutje van 12 volt eraan (wordt naar 9 volt omgezet)

Het is de bedoeling dat de plus in de grond wordt gedrukt en die andere aan een stuk metaal, en je raakt dat metaal aan, die persoon stroom krijgt, dit hebben we geprobeerd, echter maakt hij op die manier continue kortsluiting en ging de zekering erdoor.

Is het mogelijk zoiets te maken wat tevens kortsluitvast is ?

groeten,
mark
Laatst gewijzigd door woodymax op do 7 okt 2010, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gompy

Bericht door Gompy »

Het lijkt me niet zinnig en levensgevaarlijk om je verder wegwijs te maken als je het verschil tussen stroom en spanning niet eens weet.
woodymax

Bericht door woodymax »

Hallo Gompy,

Als je aan de potmeter draait wordt de spanning geregeld !

Maar mijn kennis noemt het altijd het "stroomkastje" en had in de gouwigheid die titel overgenomen !

Ik weet waar ik mee bezig ben, heb een opleiding elektrotechniek gevolgd en mijn diploma voor gehaald !

Groeten,
Mark
KlaasZ

Bericht door KlaasZ »

woodymax schreef:Hallo Gompy,
Ik weet waar ik mee bezig ben, heb een opleiding elektrotechniek gevolgd en mijn diploma voor gehaald !
Nou, dan kan je de vraag ook wel zelf beantwoorden. 8)
Gompy

Bericht door Gompy »

Een potmeter ertussen zodat ik de stroom kan varieren van 3 tot 9 volt
...........
Het is de bedoeling dat de plus in de grond
............
wordt gedrukt en die andere aan een stuk metaal, en je raakt dat metaal aan, die persoon stroom
............
............
Laatst aangepast door woodymax op Do 7 Okt 2010, 13:06, in totaal 1 keer bewerkt
Zelfs nadat je het aangepast hebt denk ik dat iedeen zich afvraagt hoe jij je opleiding hebt afgerond en vooral waar.
woodymax

Bericht door woodymax »

wij hadden geen klein electronica erbij, maar meer huis elektra, motoren en hoogspanning..

dus van printjes e.d weet ik wel wat maar niet super veel, dus daarom dat ik om wat hulp vraag.

als jullie een andere, makkelijker, manier weten om dit te realisern dan hoor ik het graag.

groeten,
mark
vandam

Bericht door vandam »

Ja hoor, schrikdraadapparaat aanschaffen.
bert@ne

Bericht door bert@ne »

Hoi,,

Een schrikdraad apparaat is levens gevaarlijk voor deze afgestudeerde techneut.

Excuseer deze opmerking:

Sommige mensen gaan gratis naar school andere mensen voor niets.

bert.
Google vind bijna alles ... de rest weet ik al....
vandam

Bericht door vandam »

Ik denk dat het gevaarlijker is om woodymax met hoogspanningsprintjes te laten spelen.

Mijn advies, zet het ondeskundig gepruts uit je hoofd; straks vallen er doden!
woodymax

Bericht door woodymax »

Beste Mensen,

Ik snap niet waar deze (lullig overkomende) opmerkingen vandaan komen, alleen omdat ik in de gauwigheid een typfout maak ?

Anyway, op de politie honden training hier willen ze graag een SPANNINGkastje wat continue SPANNING aflevert, waarom continue ? De honden moeten over hekjes springen maar mogen deze niet aanraken, om dat duidelijk te maken willen ze er SPANNING op zetten.

Schrikdraad apparaat is idd overwogen, maar de pauze's tussen de pulsen zijn te lang, dan kan de hond het hekje al hebben aangeraakt zonder spanning te voelen..

Ik vind het erg flauw hoe jullie hier reageren, ik hoop dat iemand mij alsnog verder helpt.

Groeten,
Mark
smd_lover
Moderator
Moderator

Re: spanningskastje

Bericht door smd_lover »

woodymax schreef: zodat ik de stroom kan varieren van 3 tot 9 volt
Is al eerder gezegd, je weet amper het verschil tussen spanning en stroom.

Hondentrainingsbedrijf?
Een bedrijf zal een bedrijf in de hand nemen om zoiets te bouwen en geen geknoei met 9V batterijtjes en ploffende zekeringen accepteren.
en je raakt dat metaal aan, die persoon stroom krijgt
Eerst waren het personen en nu plots honden ?
woodymax

Bericht door woodymax »

SMD Lover, zoals eerder gezegd weet ik het verschil donders goed, maar ik noem het nou eenmaal altijd stroom...

Het is geen bedrijf, het zijn particuliere mensen die op zondag hun honden trainen om vervolgens te verkopen aan de politie..

Honden, mensen, t maakt toch niet uit ? als je maar spanning voelt als je het aanraakt..

gr mark
Gompy

Bericht door Gompy »

Honden trainen door ze een kolere klap te geven met een schrikdraadapparaat.......Jep, zo train je wel honden.
Als ik het zou zien zou ik terstond de dierenbescherming bellen, je mag geen schrikdraad gebruiken voor honden.
En inderdaad zou een erkent bedrijf dit nooit doen, alleen ondeskundige idioten doen dat.
woodymax

Bericht door woodymax »

Gompy schreef:Honden trainen door ze een kolere klap te geven met een schrikdraadapparaat.......Jep, zo train je wel honden.
Als ik het zou zien zou ik terstond de dierenbescherming bellen, je mag geen schrikdraad gebruiken voor honden.
En inderdaad zou een erkent bedrijf dit nooit doen, alleen ondeskundige idioten doen dat.
Je mag rustig de dierenbescherming bellen, sterker nog, ik denk dat ze je uitlachen aangezien er zowiezo met spanning gewerkt wordt en dit bekend is....

Als de hond niet luistert krijgen ze stroom door een stroomband, dit is een halsband met een kastje eraan en als de hond niet luistert kan de eigenaar de afstandsbediening pakken en hem een (regelbare) klap geven.

Probleem is echter dat als de hond de tik in zijn nek voelt hij niet weet wat hij fout doet, dat is pas afbeulerij.

En als jij betere oplossingen weet dan horen we dat graag..
Gompy

Bericht door Gompy »

ik kan kort zijn: je weet niks van electro en niks van hondentrainen.

EOD
woodymax

Bericht door woodymax »

ik weet idd niets van hondentraining, aangezien ik het niet doe maar mijn kennis.

Jij weet wel wat van hondentraining zeker?
Plaats reactie