JVC subwoofer schakeld steeds aan en uit???

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
tunderman

JVC subwoofer schakeld steeds aan en uit???

Bericht door tunderman »

Hallo,

Mijn subwoofer van JVC SP-DWf10 van mijn surround systeem schakeld steeds aan en uit om de 1 a 2 seconden, of de receiver nou aan of uit staat.

Nou heb ik hem al laten repareren bij een electronica man, heb ik hem teruggekregen sluit hem aan en deed het weer goed. Ik helemaal blij.

Volgende dag stereo aan, zelfde probleem. terug gebracht en heeft hij wat solderingen na gesoldeerd ok, weer goed.

weer thuis aangekomen, stereo aan weer ok, stereo uit en weer aan (willekeurig aantal keer) het zelfde probleem.

IEMAND ENIG IDEE????

alvast bedankt.
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Ik denk dat hij niet gerepareerd is, hij zal er naar gekeken hebben, misschien hier en daar wat soldeertin laten landen en toen maar afgewacht.
Je zult toch moeten meten, (want M=W).
De schakeling die de zaak aan moet houden zal wat ongevoeliger zijn geworden als er een tijdje geen signaal is geweest.
(elco's rot ??)
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
tunderman

Bericht door tunderman »

Nou hij heeft de eerste keer twee elco`s vervangen omdat die kapot waren,
maar ja ik heb volgens mij heel internet afgezocht naar een oplossing maar nog zonder resultaat.
ik wacht nog maar even af.
smd_lover
Moderator
Moderator

Bericht door smd_lover »

Kan ook een beveiliging zijn die inkomt.
Bijvoorbeeld als er dc op de uitgang komt door een afwijking in de eindversterker.
tunderman

Bericht door tunderman »

volgens zeggen heeft de reparateur hem ook geprobeerd op zijn eigen versterker met het zelfde effect. :(
mnijssen
Contacteer:

Bericht door mnijssen »

dit is een bekend probleem, er is een modificatiesetje verkrijgbaar bij jvc zelf.probleem is dat er op het ingangs-signaal een niet hoorbare oscillatie aanwezig is, die de versterker inschakeld.
Plaats reactie