drinkautomaat (brandweer naast brandkraan)

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
blommetje_1

drinkautomaat (brandweer naast brandkraan)

Bericht door blommetje_1 »

Ik maak spellen voor kinderen in mijn woonomgeving.Nu wil ik een spel maken waarbij de kinderen een pingpongballetje in een figuur moeten schieten en er dan automatisch een bekertje ranje wordt gevuld.
de bal valt door een buis (in een donkere ruimte)van ongeveer 40mm, activeert een of andere sensor, die een relais met verstelbare tijd aanstuurt en dan een dompelpompje van 12 volt activeert.
Zou iemand mij kunnen helpen aan een duidelijke beschrijving en lijklst van onderdelen zodat ik zoiets zelf kan maken.
Heb weinig verstand van electronica, maar ben me wel aan het inlezen.(voor zover dat voor iemand van mijn leeftijd en geheugen mogelijk is
Mocht iemand iets kunnen betekenen dan alvast bedankt voor de moeite.
Heb tropuwens ook geen ervaring met forums, dus mocht ik iets niet helemaal doen zoals de bedoeling is,dan bij voorbaat mijn excuses.
cor
smd_lover
Moderator
Moderator

Bericht door smd_lover »

Lijkt me niet verstandig om voedingswaren middels een of ander dompelpompje te verpompen.
blommetje_1

Bericht door blommetje_1 »

Had ik ook aan gedacht.Maar mits ik iedere keer na gebruik alles meteen goed met chloor of ander middel door pomp zou dat geen probleem op moeten leveren.( moet zo wie zo anders zou dppr de ranja de boel binnen de kortste keren vast komen zitten
Wordt ook voor caravans e.d. verkocht
Zou inderdaad verschrikkkelijk zijn als daar iets door mis zou kunnen gaan. Dan veranderen mijn goede bedoelingen in het tegendeel.
Mocht je daar toch anders over denken ,dan laat het even weten, en waarom.
Wellicht ook een andere oplossing ervoor?
Hou me aanbevolen.
En niet te gek duur, want betaal alles uit eigen zak.
HenkS

Bericht door HenkS »

Als het nog actueel is:

Waarom niet een fles op de kop zetten, en met een elektronisch ventiel
de ranja laten doorstromen ?
Sjacheraar

Bericht door Sjacheraar »

Maak eens een glas ranja aan en laat dta 5 minuten op tafel staan.
De ranja zit onderin en het water drijft er boven op.
Het eerste kind krijgt echt een bak ranja terwijhl de kinderen daarna een glas water krijgen.
Maw, het ranja idee is zowiezo geen goed idee.
Plaats reactie