adaptor te veel stroom?

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie

adaptor te veel stroom?

Bericht door »

hoi,

allereerst een zalige kerst!

ik heb net de stroom die mij adaptor voor gitaar effecten gemeten, en nu blijkt dat die rond de 14V ligt als de schakelaar op 9V staat :s

ik gebruik hem nu al een tijdje en de pedalen werken perfect, het is ook zo dat ik nooit aan gedacht had dat je zo een ding moet meten voor je het gebruikt, je verwacht gewoon dat er de juiste waarde uitkomt...

Is dit normaal of is er toch een probleem mee?

thnx
Stynus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

is dit belast of onbelast gemeten
als het onbelast gemeten is kan het wel kloppen
Met vriendelijke groet,
Stynus
http://www.elektronicastynus.be
crossover
Contacteer:

Bericht door crossover »

hoeveel meet je in belaste toestand?
Liggend Kan Je Sch**ten Maar Het Is Beter Als Je Zit.

Bericht door »

met het pedaaltje aan meet het blijkbaar hetzelfde :s +-14V

net de test gedaan met een batterijtje 8.8V gemeten en het lampje brandt effectief iets harder als ik de adaptor aansluit :s

adaptor is zo gekocht, het enige dat er aan heb gedaan is de kabel gesplit en er 5 aansluitingen aan toegvoegd om meerdere pedalen te kunnen voeden...hopelijk ligt het probleem daar niet aan? die kerel van de winkel zei dat dat geen kwaad kon (alleen oppassen voor kortsluiting :))

thnx
deejayke
Contacteer:

Bericht door deejayke »

1. als je iets uitdruk in V dan is dit spanning en geen stroom zoals jij zei

2. de max spanning dat zo een toestel kan verdragen vanuit een transfo ligt meestal een paar volt hoger omdat mn via adaptor niet steeds aan de gewenste uitgangsspanning komt (belast, onbelast)

3. er 'zou' een probleem kunnen zijn met je adaptor, maar als je pedalen perfect werken zou ik mij hiervan toch niets van aantrekken hoor. als het ni goed zou zijn voor je pedalen had je dit al lang gemerkt :wink:
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
Jordi

Bericht door Jordi »

Waarschijnlijk is die adapter niet intern gestabiliseerd. Het kan dan kloppen dat de spanning iets hoger uitpakt, maar 5 volt is toch wel veel.
De reden waarom die dingen niet worden gestabiliseerd ligt in het kostenplaatje, ze zijn meestal goedkoper!
'Meestal' zeg ik, want bij Nedis koop je voor €4,50 een PWM gestabiliseerde adapter, welke ook nog eens mooi uitschakelt bij sluiting (leve PWM)

Maar niet gevreesd, ik denk dat jouw pedalen er wel tegen kunnen, en dat er misschien zelfs in die pedalen een stabilisator zit (het kan maar zo).
En als je er meerdere pedalen op aansluit kan de spanning alleen maar zakken, omdat de belasting groter wordt.

Speel met een gerust hart verder, ik denk dat jouw snaren nog eerder kapot gaan dan de adapter :D

Greetzz Jordi

Bericht door »

tja, ik denk ook dat ik het al lang zou gezien hebben als er iets erg mee zou schelen :)

toch bedankt!
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Zou er niet iets kapot kunnen zijn in jouw adapter of een printbreuk zodat de interne regelaar niet meer werkt?
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie