home cinema sound system

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
robmoen

home cinema sound system

Bericht door robmoen »

Ik kan TV-meubel kopen waarin het home cinema soundsystem van Bose (model 22 av 1340/1341) zit verwerkt. Deze hoorde oorspronkelijk bij een Philips Matchline. Mijn vraag is of deze op elk TV toestel is aan te sluiten en zo ja hoe
of dient deze altijd via een aparte versterker te lopen vb via mijn audio/video control center.
Alvast bedankt voor de reactie
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Wanneer alles bij dat sound system er bij is dan kun je hem zo op elke tv aansluiten. Maar waneer de decoder en de versterkers in de tv zaten dan heb je pech.
Maar ik denk dat alles in het sound syteem zit, dus neem de audio uitgang van de tv (rode en witte tulp pluggen) en sluit die eens aan op je audio systeem.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
robmoen

Bericht door robmoen »

mat janssen schreef:Wanneer alles bij dat sound system er bij is dan kun je hem zo op elke tv aansluiten. Maar waneer de decoder en de versterkers in de tv zaten dan heb je pech.
Maar ik denk dat alles in het sound syteem zit, dus neem de audio uitgang van de tv (rode en witte tulp pluggen) en sluit die eens aan op je audio systeem.
Ik ga zo kijken naar dat meubel kijken en neem mijn TV wel mee met een paar tulppluggen hehehehe. Gewoon proberen.
robmoen

Bericht door robmoen »

mat janssen schreef:Wanneer alles bij dat sound system er bij is dan kun je hem zo op elke tv aansluiten. Maar waneer de decoder en de versterkers in de tv zaten dan heb je pech.
Oke, ik heb m gekocht. Hij reageert in ieder geval op mijn audiosysteem en cd klinkt er schitterend over. Echter mijn TV wordt moeilijk denk ik. Ik heb aan de voorzijde wel tulppluggen zitten waar ik vb playstation2 op aansluit, maar zo te zien is dit alleen video/audio IN.
Aan de achterzijde heb ik wel dubbele scartaansluiting waarvan er 1 in gebruik is na videorecorder.
Kan ik nu de andere met een speciale scart(tulp)plug gebruiken voor tv audio uit???? of is het toch raadzaam om eindelijk eens een DVD speler aan te schaffen en beeld en geluid via DVD te laten lopen.???
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Wat moet ik daar op zeggen, Er zijn scart pluggen waar ook tulp pluggen aanzitten zodat je de aansluiting vandaar gemaakt kan worden.
En gezien de huidige toestand van de economie is het natuurlijk fijn voor de winkelier dat hij weer iets kan verkopen.
robmoen

Bericht door robmoen »

mat janssen schreef:Wat moet ik daar op zeggen, Er zijn scart pluggen waar ook tulp pluggen aanzitten zodat je de aansluiting vandaar gemaakt kan worden.
En gezien de huidige toestand van de economie is het natuurlijk fijn voor de winkelier dat hij weer iets kan verkopen.
Dat heb ik vanmiddag gedaan, maar ik krijg geen geluid van mijn TV. Kan het zijn dat mijn TV geen - out - heeft ... Ook mijn videorecorder heeft geen aansluiting behalve 1 scart. Dus toch maar de DVD aanschaffen of is er een andere oplossing???
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bij de TV en video recorder een scart splitter plaatsen en daar dan het audio signaal wegnemen.
Maar laat maar, want de middenstand heeft veel liever dat jij een dvd speler koopt, dan twee scartsplitters.
robmoen

Bericht door robmoen »

mat janssen schreef:Bij de TV en video recorder een scart splitter plaatsen en daar dan het audio signaal wegnemen.
Maar laat maar, want de middenstand heeft veel liever dat jij een dvd speler koopt, dan twee scartsplitters.
:lol: :lol: bedankt !
Plaats reactie