dank je mat, als newbee op electronica gebied probeer ik ook zo mijn steentje bij te dragen
De belangrijkste reden dat ik met het idee kwam is puur zodat je niet diverse nieuwe sensoren hoeft te plaatsen en je gebruik kunt maken van wat er al ligt. Scheelt een boel zweet en tranen denk ik zo.
[EDIT]
ik lees net dat hij de originele km teller wil behouden, mijn idee gaat dus niet helemaal op dan, gezien je de kabel al in gebruik hebt, maar als ik een tip mag geven zou ik geheel digitaal gaan wel zo mooi als je het mij vraagt, dit betekend dus de analoge klok eruit halen en vervangen met de digitale.
Andere opmerking ik lees dat je wil gaan veilen/zagen voor je lcd scherm. Ik zou er toch voor kiezen om het hele klokkencluster bij de sloop voor jouw auto en bouwjaar op te halen en deze te bewerken zodat je alles erin kwijt kunt, hiermee behoud je het origineel en mocht je de auto ooit willen verkopen kun je het origineel terugplaatsen en de digitale eventueel weer overzetten naar een andere. (je kunt er natuurlijk ook voor kiezen je kale klokkencluster als mal te gebruiken en in kunstof een nieuwe te vervaardigen.)
Het zou mij overigens niks verbazen als het gehele huis in onderdelen uit elkaar is te halen en dat je dus de zwarte plaat waar nu de gaten+klokken en controle lampjes inzitten kunt vervangen met een eigen gemaakte plaat van bijvoorbeeld aluminium of een heel dik stevig karton. Het geeft je ook enigzins de vrijheid om je displays naar eigen smaak in te delen op je dash.
Nog een tip, gezien er met kilometerstanden niet geknoeid mag worden zou ik er toch voor kiezen de unit die je wil maken even aan te melden bij je garage of rdw wanneer die klaar is, zodat zij weten dat de kilomterstand op je analoge klok ook overeenkomt met die van je nieuwe digitale. het is nogal vervelend als je de auto ooit wilt verkopen en er twijfel bestaat over de kilometerstand, ze doen hem bij de rdw dan opzieuw verzegelen, want als je inmiddels al een kijkje hebt gehad achter je dash dan zul je ongetwijfeld wel een rood labeltje hebben zien zitten.
[/EDIT]