stationeerloop regeling jaguar in oltimer

Zoek je iets? Plaats het hier!
Plaats reactie
henk

stationeerloop regeling jaguar in oltimer

Bericht door henk »

hoi
het probleem bij het statineerlopen is .als er apperatuur word bij geschakeld de motor dreigd afteslaan
de steppermotor moet dat bij regelen
het signaal kan hij afpakken van de bobine hoogspannings kabel [inductie rond de kabel spoeltje wikkelen] mag wel niet doorslaan [ik weet niet of dat wel kan]
de tepper motor heeft 4 aansluitingen dus 2spoeljes van 52 ohm/per spoel
ik kan op het gaspedaal een schakelaar maken die de regeling uitzet zodra ik gas geef. maar de regeling moet ook uit staan als je decelereerd
dus gas los en nog 2000rpm hebt ,hij moet zeg maar van af 1000rpm uitstaan
de automotor moet tussen 900 en 700 rpm statineer draaien dat zijn 2700
pulzen en2100 pulzen aan de bobine kabel
zo dat is een heel paket
ik heb nog een bijlage daar staat aanvullende info
ik ben benieuwd of je/julli hierop een regeling kunnen ontwerpen
ik hoor graag
bzzz

Bericht door bzzz »

Het verhaal is een beetje een wir/war aan info, maar zoals ik het begrijp levert de dynamo niet voldoende om zowel apparatuur (autoradio/cd speler/versterker/navigatie systeem) en de motor aan de praat te houden.

Ik denk dat er wel een oplossing zou zijn voor je probleem doormiddel van electronica maar ik zelf zit eerder te denken er een ander type dynamo in te plaatsen want ik vrees aan het probleem te horen dat daar de oorzaak in terug te vinden is.

Een andere oplossing is een tweede accu te plaatsen, dit word vaak gedaan in de professionele auto hifi industrie. en deze te schakelen aan je bestaande accu en of dynamo. hierdoor voorkom je het in 1x teveel weg trekken van spanning

Het toerental voor stationair zou overigens ook iets hoger mogen, wie weet lost dit je probleem ook op. denk eens aan 900 tot 1000 toeren.
1303 RS

Bericht door 1303 RS »

kun je mij eens vertellen over welk type jaguar het gaat mischien kan ik je helpen

type
bouwjaar
aantal cilinder
injectie/ carburators

is het ook mogelijk om een foto te plaatsen van dat ding met die twee spoelen zo dat ik kan zien over wat het gaat

Bart
Plaats reactie