Pal camera aansluiten op NTSC ingang

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Roger T5
Contacteer:

Pal camera aansluiten op NTSC ingang

Bericht door Roger T5 »

Ik heb een Cmos camera van conrad gekocht toen ik mijn auto pas had, en deze ingebouwd in de achterklep. Nu heb ik laatst eindelijk het interface voor mijn CARIN navigatie gekregen.... blijkt dat hier een NTSC signaal op moet worden aangesloten (S-video) Mijn camera geeft een PAL signaal (Cinch)

Hoe kan ik dit het best (en vooral voordeligst) oplossen ? Ik las ergens iets over een TDA8219 dat een ic zou zijn dat pal naar NTSC decodeerd?

Kan iemand me meer info geven?
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Nee, dat ic is een pal / ntsc decoder naar RGB.
Dat wil zeggen wanneer er een pal signaal of een ntsc signaal wordt aangeboden er rgb uitkomt.
Een pal signaal hier in nederland is 50 Hz beeld, 15625 Hz lijn, 625 lijnen.
Een ntsc signaal is 60Hz beeld, 15750 Hz lijn en 525 lijnen.
Om zoeen signaal fatsoenlijk om te zetten zou je een frame moeten opslaan in het ene formaat en met het andere formaat moeten uitlezen.
Met gewone komponenten is dat best een klus.
Vergeet het dus maar.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Roger T5
Contacteer:

Bericht door Roger T5 »

even nog terug komend...

ik hoef dus alleen maar redelijk beeld op mijn LCD scherm te krijgen, opnames maken is volledig overbodig .

kun je dan niet een pal-rgb decoder en daarachter een rgb-ntsc encoder gebruiken??

wat gebeurd er als je een PAL camera op een NTSC ingang van een lcd scherm aansluit?
bzzz

Bericht door bzzz »

Wat betreft decoders achter elkaar plaatsen dat zou ik niet weten, maar weet wel als je de pal op een ntsc zet dat je hoogstwaarschijnlijk geen beeld hebt, of een dermate slecht beeld zonder kleur.

Ik heb dit ooit gehad met een (amerikaanse import) video recorder.
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Dat het achter elkaar zetten van decoders werkt niet zo.
Er moet een geheugen tussen en een algoritme die het probleem van 625 en 525 lijnen oplost.
WAnneer je een "slim" lcd scherm hebt krijg je misschien toch een goed beeld . Gewoon even proberen.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie