Geluidsoverlast

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Frits

Geluidsoverlast

Bericht door Frits »

Hi,

In onze tuin staat een pomp te draaien (3 kwartier/uur) en die bromtoon hoor ik in het hele huis. Dus ook 's-nachts in mijn bed. :evil:
De pomp mag niet uit van de gemeente.

Zou zoiets met antisound te bestrijden zijn? :? :?

Het klinkt ongeveer als of er een auto met stationair draaiende motor voor je deur staat. Zacht maar toch duidelijk te horen.

Frits
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Natuurlijk, je neemt een microfoon. Je inverteerd het geluid en je stuurt het de ruimte in met het zelfde volume dan het inkomende.
Of: je stopt van die stopjes in je oren die dit signaal weg filteren.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
bzzz

Bericht door bzzz »

hummm in jullie tuin staat een pomp en van de gemeente mag je dat ding niet uit zetten. ik weet niet welke gemeente jij in woont maar volgens alle wetartikelen die ik ken bepaal jij nog altijd wanneer een pomp aan of uit staat immers betaal jij ook het stroom verbruik voor dat ding en niet de gemeente en heeft de gemeente ook niet betaald voor de aanleg van de pomp en de pomp zelf.

Dus mijn oplossing is gewoon s'avonds de stekker eruit. heb je er ook geen last meer van.

Of zoals Mat al zegt, een mic aansluiten die het geluid opvangt en inverteerd zo naar naar de ruimte stuurt, maar let wel niet je wekker ervoor zetten anders hoor je die ook niet meer.
deejayke
Contacteer:

Bericht door deejayke »

als de pomp dient om grondwater weg te halen voor een nieuwbouw naast jullie ofzo zou ik zeker niet de stekker daarvan uithalen want dat kan wel eens een duur grapje gaan worden :? grtzzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
Frits

Pomp overlast

Bericht door Frits »

Hallo,

Voor alle duidelijkheid. Het betreft een pomp van de IBA (Individuele Behandeling Afvalwater), verplicht per 010105 in Europa als je niet op het gemeentelijk riool bent (en kunt worden) aangesloten.
De gemeente beheert en voorziet de installatie van electra. Wij mogen als vergoeding gewoon de gemeentelijke rioolrechten betalen. :(

Derhalve is er geen zeggenschap over het lopen van de pomp, wel de herrie.
Overigens heb ik zojuist gehoord dat men de installatie deze week nog komt verplaatsen en zij denken daarmee de klacht op te heffen. :o

Even afwachten wat het resultaat wordt. :roll: :roll:

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

Frits
Stynus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

politie bellen voor geluidsoverlast.
dan gemeente aanklagen en dan moeten ze een stille pomp zetten
(kennis van mij heeft dit ook aan de hand gehad maar dan met een drinkwaterpomp)
Met vriendelijke groet,
Stynus
http://www.elektronicastynus.be
bzzz

Bericht door bzzz »

Aaaah dat had je er wel even bij moeten vertellen dat het hier om een geheel ander soort pomp gaat. ik dacht al voor een vijverpompje zou je toch niet al dat gezeur moeten hebben!
Plaats reactie