Beveilings Maatregelen Nodig?
Beveilings Maatregelen Nodig?
Hallo mensen, ik ben een eigenaar van een Snackbar. Nu heb ik mijn Snackbar al een paar jaar lang beveiligt met een infrarood bewegingsmelder. Er kan nu dus niemand binnen komen zou je denken. Maar schein bedriegt, er is namelijk nu al 2x in een maand tijd bij mij ingebroken, en er is geen van beide keren een alarm afgegaan? Hoe kan dit? Zelfs de politie kan mij hier op geen antwoord geven.
En ik dacht laat ik is een antwoord zoeken bij mensen die veel met elektronica te maken hebben, Ik hoop dus ,dat iemand weet hoe dit mogelijk kan zijn, zodat ik zo snel mogelijk hier wat aan kan doen?
Vriendelijke Groeten,
Jan Maats.
En ik dacht laat ik is een antwoord zoeken bij mensen die veel met elektronica te maken hebben, Ik hoop dus ,dat iemand weet hoe dit mogelijk kan zijn, zodat ik zo snel mogelijk hier wat aan kan doen?
Vriendelijke Groeten,
Jan Maats.
-
Mat Janssen
- Moderator

Misschien blijven ze uit de straal? Of ze schakelen de spanning af. Of ze bewegen heel langzaam. Of ze hebben iets aan zodat ze weinig of geen infrarood uitstralen. Ik heb verder geen idee!
Je zou op div. plekken van die ir opnemers kunnen plaatsen die via een spiegetje het licht terugkaatsen en als dan de straal onderbroken wordt, dan heb je alsnog een alarm.
Je zou op div. plekken van die ir opnemers kunnen plaatsen die via een spiegetje het licht terugkaatsen en als dan de straal onderbroken wordt, dan heb je alsnog een alarm.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
een paar jaren geleden werd er in het bedrijf waar ik werkte ingebroken, niets ontvreemd, alleen waren de inbrekers op diverse plaatsen in het pand geweest (meldkamer had diverse kringen aktief gezien)
Er werd toen gezegd dat we de sensoren moesten bekijken of er geen folie overheen geplakt was, dat schijnt nog weleens voor te komen, dat er eerst ingebroken wordt om de sensoren onklaar te maken en dat ze niet al te lange tijd erna terug komen om op het gemak de buit binnen te halen......
Er werd toen gezegd dat we de sensoren moesten bekijken of er geen folie overheen geplakt was, dat schijnt nog weleens voor te komen, dat er eerst ingebroken wordt om de sensoren onklaar te maken en dat ze niet al te lange tijd erna terug komen om op het gemak de buit binnen te halen......
- deejayke
- Contacteer:
ik heb dit ook al eens getest met bewegingsmelders, als je heel traag er voorby gaat dan detecteren deze zo goed als niets.
als de inbrekers de spanning zouden kunnen uitschakelen zou je snel moeten kunnen zien waar ze dit doen (doorgeknipte kabel, ...). je kan ook proberen om een uitschakelbeveiliging te plaatsen (wann de stroom naar de melder uitvalt dan gaat het alarm af.
ik stel voor: laat die detector hangen, maar enkel als 'afschrikmiddel' (en eventuele beveiliging). en koop in een doe-het-zelf-zaak een goedkope alarmset (magneten voor deurbeveiliging, IR-stralen, bewegingsdetectors, een heel pakket dus
) (om en by de 150) deze prijs is niets vergeleken met wanneer ze je kassa leegroven en de drank meenemen.
grtzzz
als de inbrekers de spanning zouden kunnen uitschakelen zou je snel moeten kunnen zien waar ze dit doen (doorgeknipte kabel, ...). je kan ook proberen om een uitschakelbeveiliging te plaatsen (wann de stroom naar de melder uitvalt dan gaat het alarm af.
ik stel voor: laat die detector hangen, maar enkel als 'afschrikmiddel' (en eventuele beveiliging). en koop in een doe-het-zelf-zaak een goedkope alarmset (magneten voor deurbeveiliging, IR-stralen, bewegingsdetectors, een heel pakket dus
grtzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
Hallo,
Een bewegingsmelder heeft een zone waar hij niet detecteerd.Dat is namelijk er net onder ,over een afstand van +/- 1m ,afhangkelijk van de plaatsing.
Kijk eens na of dit bij U het geval kan zijn.Dat is op te lossen door een twede detector in tegengestelde richting te plaatsen, die de dode zone wel ziet.
Een bewegingsmelder heeft een zone waar hij niet detecteerd.Dat is namelijk er net onder ,over een afstand van +/- 1m ,afhangkelijk van de plaatsing.
Kijk eens na of dit bij U het geval kan zijn.Dat is op te lossen door een twede detector in tegengestelde richting te plaatsen, die de dode zone wel ziet.
-
the waiter
- Contacteer:
fotocellen geen optie??
deze werken met reflectortjes,,, zijn zeer klein te maken,,
en als je er 5 plaatst is het meer dan afdoende,,
stroom uitval is alarm,, als je sirene op accu werkt en je alarm een korte noodvoeding heeft,,
stel je hebt je voorgevel,,
cellen 1 tot 4 kijken in rechte lijn
cel 5 diagonaal,,
een inbreker zal nooit van uit gaan dat er fotocellen zijn in plaats van bewegings detectoren,, ook zijn fotocellen veel gevoeliger,,
deze werken met reflectortjes,,, zijn zeer klein te maken,,
en als je er 5 plaatst is het meer dan afdoende,,
stroom uitval is alarm,, als je sirene op accu werkt en je alarm een korte noodvoeding heeft,,
stel je hebt je voorgevel,,
Code: Selecteer alles
__4___5________________
1| | |
| | |
2| | |
| | |
3| | |
---------------------------------
cel 5 diagonaal,,
een inbreker zal nooit van uit gaan dat er fotocellen zijn in plaats van bewegings detectoren,, ook zijn fotocellen veel gevoeliger,,
Hallo,
Wat het uitvallen van de stroom betreft,door het doorknippen van de draden ,dat wordt vermeden door "TAMPERS" te gebruiken. Tamperschakelingen zijn gewoon enkele in serie geplaatste NC-kontakten,die geplaatst worden in kasten en bewakingstoestellen.Die geven ALARM (op batterij voeding) als de kring onderbroken wordt.
Wat het uitvallen van de stroom betreft,door het doorknippen van de draden ,dat wordt vermeden door "TAMPERS" te gebruiken. Tamperschakelingen zijn gewoon enkele in serie geplaatste NC-kontakten,die geplaatst worden in kasten en bewakingstoestellen.Die geven ALARM (op batterij voeding) als de kring onderbroken wordt.
- deejayke
- Contacteer:
je hebt hier nu enkele ideetjes gehad dus stel ik voor om zelf iets te bedenken of om een mengeling van al dit te nemen
wie weet leest de inbreker mee
nog veel succes met je beveiliging en ik hoop dat ze nu uit je zaak blijven
grtzzz
grtzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!