Beveilings Maatregelen Nodig?

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
J_maats

Beveilings Maatregelen Nodig?

Bericht door J_maats »

Hallo mensen, ik ben een eigenaar van een Snackbar. Nu heb ik mijn Snackbar al een paar jaar lang beveiligt met een infrarood bewegingsmelder. Er kan nu dus niemand binnen komen zou je denken. Maar schein bedriegt, er is namelijk nu al 2x in een maand tijd bij mij ingebroken, en er is geen van beide keren een alarm afgegaan? Hoe kan dit? Zelfs de politie kan mij hier op geen antwoord geven.

En ik dacht laat ik is een antwoord zoeken bij mensen die veel met elektronica te maken hebben, Ik hoop dus ,dat iemand weet hoe dit mogelijk kan zijn, zodat ik zo snel mogelijk hier wat aan kan doen?

Vriendelijke Groeten,
Jan Maats.
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Misschien blijven ze uit de straal? Of ze schakelen de spanning af. Of ze bewegen heel langzaam. Of ze hebben iets aan zodat ze weinig of geen infrarood uitstralen. Ik heb verder geen idee!
Je zou op div. plekken van die ir opnemers kunnen plaatsen die via een spiegetje het licht terugkaatsen en als dan de straal onderbroken wordt, dan heb je alsnog een alarm.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Roger T5
Contacteer:

Bericht door Roger T5 »

een paar jaren geleden werd er in het bedrijf waar ik werkte ingebroken, niets ontvreemd, alleen waren de inbrekers op diverse plaatsen in het pand geweest (meldkamer had diverse kringen aktief gezien)

Er werd toen gezegd dat we de sensoren moesten bekijken of er geen folie overheen geplakt was, dat schijnt nog weleens voor te komen, dat er eerst ingebroken wordt om de sensoren onklaar te maken en dat ze niet al te lange tijd erna terug komen om op het gemak de buit binnen te halen......
deejayke
Contacteer:

Bericht door deejayke »

ik heb dit ook al eens getest met bewegingsmelders, als je heel traag er voorby gaat dan detecteren deze zo goed als niets.
als de inbrekers de spanning zouden kunnen uitschakelen zou je snel moeten kunnen zien waar ze dit doen (doorgeknipte kabel, ...). je kan ook proberen om een uitschakelbeveiliging te plaatsen (wann de stroom naar de melder uitvalt dan gaat het alarm af.

ik stel voor: laat die detector hangen, maar enkel als 'afschrikmiddel' (en eventuele beveiliging). en koop in een doe-het-zelf-zaak een goedkope alarmset (magneten voor deurbeveiliging, IR-stralen, bewegingsdetectors, een heel pakket dus ;) ) (om en by de 150€) deze prijs is niets vergeleken met wanneer ze je kassa leegroven en de drank meenemen.

grtzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
ChrisG

Bericht door ChrisG »

Hallo,
Een bewegingsmelder heeft een zone waar hij niet detecteerd.Dat is namelijk er net onder ,over een afstand van +/- 1m ,afhangkelijk van de plaatsing.
Kijk eens na of dit bij U het geval kan zijn.Dat is op te lossen door een twede detector in tegengestelde richting te plaatsen, die de dode zone wel ziet.
the waiter
Contacteer:

Bericht door the waiter »

en probeer magneetcontacten op deuren en ramen.
cheeta

Bericht door cheeta »

fotocellen geen optie??

deze werken met reflectortjes,,, zijn zeer klein te maken,,

en als je er 5 plaatst is het meer dan afdoende,,

stroom uitval is alarm,, als je sirene op accu werkt en je alarm een korte noodvoeding heeft,,

stel je hebt je voorgevel,,

Code: Selecteer alles

__4___5________________
 1|      |               |
  |      |               |
 2|      |               |
  |      |               |
 3|      |               |
  ---------------------------------
cellen 1 tot 4 kijken in rechte lijn
cel 5 diagonaal,,

een inbreker zal nooit van uit gaan dat er fotocellen zijn in plaats van bewegings detectoren,, ook zijn fotocellen veel gevoeliger,,
ChrisG

Bericht door ChrisG »

Hallo,
Wat het uitvallen van de stroom betreft,door het doorknippen van de draden ,dat wordt vermeden door "TAMPERS" te gebruiken. Tamperschakelingen zijn gewoon enkele in serie geplaatste NC-kontakten,die geplaatst worden in kasten en bewakingstoestellen.Die geven ALARM (op batterij voeding) als de kring onderbroken wordt.
deejayke
Contacteer:

Bericht door deejayke »

je hebt hier nu enkele ideetjes gehad dus stel ik voor om zelf iets te bedenken of om een mengeling van al dit te nemen :!: wie weet leest de inbreker mee :!: nog veel succes met je beveiliging en ik hoop dat ze nu uit je zaak blijven :!:

grtzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
Stynus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

die inbrekers hebben waarscheinlijk skipakken aan en dan reageert een ir melder niet daarom kan je voor een alarm er beter 1 met radiogolven nemen die zijn niet te omzeilen (tenzij je tegen 10cm/u beweegt)
Met vriendelijke groet,
Stynus
http://www.elektronicastynus.be
dj jens
Contacteer:

Bericht door dj jens »

misschien een beetje laat maar ik heb een sirene gekocht voor €4,50 en is 107 decibel die gaat al hard op 6 volt maar er mag ook 12 volt op dus als je nou een stroomkring maakt en als ie word onderbroken dan gaat het alarm af heeeeeel simpel...en wat dacht je van een auto alarm?????

groetjes jens
Plaats reactie