Sateliet geluid veel te zacht

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Mandy

Sateliet geluid veel te zacht

Bericht door Mandy »

Hallo,

Het geluid op de sateliet speakers van mijn Harman Kardon is veel te zacht. Ik hoor mijn gasten altijd klagen dat zij niks horen bij het kijken van DVD's.

Ik zelf hoor er helemaal niks van omdat ik altijd op de lange bank naast de linker front speaker lig.

Ik had een keer een Velleman kit aangesloten. Dat zou overal 6dB meer opleveren, maar dat stomme ding werkte weer niet.

Het zou kunnen dat de Philips 70 Watt speakers veel te zwaar zijn voor het signaal. Ohm is 8 en dat klopt wel.

Zou ik het probleem oplossen door een extra versterker tussen de speakers en het signaal aan te sluiten? Af regelen bij de versterker is geprobeerd, is ook nog steeds te zacht.

Greetz, Mandy

Still in love with The Wrong One
-ZoNe-
Contacteer:

Bericht door -ZoNe- »

Uhm bij veel dolby sets kan je heel wat instellen. Onder andere hoe hard de speakers af zonderlijk gaan, en de afstand tussen de voorste en achterste speakers.. en ook bijv. tussen de links achter en rechts achter.
Daar al naar gekeken met andere instellingen kan je het meeste wel oplossen.
Mandy

Bericht door Mandy »

Dat heb ik gedaan, maar het geluid is nog altijd veel te zacht.
crossover
Contacteer:

Bericht door crossover »

versterker bijplaatsen?
Liggend Kan Je Sch**ten Maar Het Is Beter Als Je Zit.
Mandy

Bericht door Mandy »

Irritant is ook dat hij iedere keer weer terug gaat naar analoog signaal. Is echt heel vervelend iedere keer dat afregelen. Duurt altijd een kwartier voordat je normaal een film kan kijken. Is met VHS een heel ander verhaal. Band er in en kijken maar. Ik vind DVD niet zo super. Iedere keer hard/ zacht. Of dan hoor je het spraak niet of in eens met schieten dan knallen de muren bijna uit elkaar.

Die kast ligt ook op een moeilijke plek en er is geen andere plek, dus allemaal moeilijk.

Heb je weinig ruimte? Koop nooit een Harman Kardon reus. De bediening is waardeloos.
Plaats reactie