2,4 GHz versterker

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
rensverel

2,4 GHz versterker

Bericht door rensverel »

Hallo,

Pas heb ik draadloze camera's getest (2,4 GHz), samen met een handmonitor.
Het resultaat was bedroevend. M.n. binnenshuis enorme storing, al op een paar meter afstand, vooral bij aansluiten van meerdere camera's (verschillende kanalen natuurlijk).

Nu zenden de camera's met enkele tientallen mW's uit. En hoewel ik weet dat dit beperkte vermogen niet de enige reden is van het beperkte bereik (andere apparaten op dezelfde frequentie en de camera's die met elkaar interfereren) lijkt me dat het systeem beter werkt met iets meer vermogen.

Op een amerikaanse site heb ik versterkers gevonden voor deze frequentie.
Ten eerste zijn de prijzen enorm. Daarbij is het een risico omdat ik niet weet of er bevredigend resultaat zal zijn met deze versterker (en ik heb er ook nog eens 4 nodig voor alle camera's).

Dus dacht ik, is het niet zelf te bouwen. De print ziet er eenvoudig uit.
Dan nu mijn vraag:
  • Kan iemand me helpen aan een schema (componenten die gebruikt zijn) zoals op de print (zie hieronder)
  • Of kan iemand mij een kant en klaar model leveren?
  • Of kan ik er beter niet aan beginnen of is er een alternatief (behalve bedrade camera's)
Alle tips zijn welkom!

m.v.g.
Rens

Afbeelding
    Laatst gewijzigd door rensverel op za 24 jun 2006, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
    Mat Janssen
    Moderator
    Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Hoe is je ervaring met het bouwen van div. schakelingen?
    Zoeen schakeling heeft toch wat ervaring nodig. De sporen die op de print liggen, liggen daar niet zomaar op die manier. Bij die hoge frequenties doen die nl mee aan de afstemming van het geheel. De vorm, lengte en ligging.
    signature ruimte te huur ;-)
    Verhuurd :!:
    rensverel

Bericht door rensverel »

Hallo Mat,

Ik heb wel wat ervaring met bouwen van schakelingen, ook HF (maar tot 3m.).
    Dat de print een belangrijke rol speelt had ik wel verwacht.
    Mede daarom heb ik hier ook mijn vraag gesteld.

Zoals ik al zei zijn de prijzen van bestaande versterkers nogal hoog (zeker als ik er 4 nodig heb) en is het de moeite waard het zelf te maken.

Maar ik kan me ook voorstellen dat het gewoon niet kan (uit de losse vuist) of dat een poging toch op een teleurstelling uitdraait.

Denk je, als je de toepassing leest, dat het uberhaupt de juiste oplossing is om een versterker te gebruiken zodat het systeem wel goed werkt?
    Evt. wil ik m'n toepassing wel toelichten. Misschien heb je een heel andere oplossing?
    Stynus
    Site Admin
    Site Admin
    Contacteer:

Bericht door Stynus »

misschien kan je met een richtantenne meer bereik krijgen?
    Met vriendelijke groet,
    Stynus
    http://www.elektronicastynus.be
    Plaats reactie