Ik heb een project gemaakt samen met een maat van me op voor zijn TV. Een soort van RGB moodlight, maar (voorlopig) nog niet aangesloten aan de TV zelf wegens dat die aansturing een beetje te hoog gegrepen is voor ons. Hier toch de foto's van een zelf instelbaar licht. Waar we nu nog bezig zijn met de programmatie voor het vloeiend van de ene kleur in de andere gaan laten lopen! Maar dan moeten we nog wat leren van timers in de pic.
Gebruikte onderdelen:
ULN2803A voor de aansturing van de LEDs
RGB LED strips van de welombekende SA.net actie
PIC 16F628A
Awel.... Als je alles hebt... En je werkt er één volle dag aan kan jij hetzelfde bekomen als wij. Wij hebben er wat langer over gedaan omdat het wat uitzoeken was wat we nodig hadden enzo. Maar anders... 1 dag moet wel lukken denk ik.
En de onderkant zitten voorlopig nog geen ledstrips maar daar komen er nog 2...
zoals je wel gezien hebt in mijn topic bij gebruikte materialen, heb ik geschreven de welombekende SA.net actie... Die led strips komen dus van "niels" hé Geweldige actie hé?
@termike Aan je timer verhaal te horen werk je met ASM????? Ik heb nog wel een mooi fade programmatje voor je. Simpelweg je drukknoppen even bij de interrupt erin zetten en je bent klaar. Want voor hetgeen wat je nu aan het doen bent heb je eigenlijk niet eens een pic nodig
mail mij maar ff op basmolkenboer(apenstaartje)hotmail(punt)com
beetje te druk met werk en nog gedeeltelijk huis afwerken(hebben geschilderd in de vakantie) om het hier erg vaak te checken!
tziet er in ieder geval wel erg vet uit! Mischien moet ik ook maar eens zo iets maken................ kheb alle materialen er al tijden voor liggen, en kheb ook al voor eurotje of 150(dat is inclusief de led-strips) aan setjes verkocht die ingebouwd worden in een auto wat compleet op hetzelfde werkt en waarbij de tijd instelbaar is door 2 dip schakelaartjes. Zelfs geschikt gemaakt voor en 5 volt en 12 volt. Maarja spul voor jezelf komt op de een of andere manier nooit zo snel af....
Neen, ik werk met basic(proton) omdat assembler nogal ver gezocht is voor een hobbyist gelijk mij. Basic is niet zo moeilijk, ik moet nu alleen die timers uitzoeken zodat ik wat geavanceerder PWM kan creeëren met men pic. Maar ik zie het geheel nog niet echt goed voor timers te gebruiken voor pwm te maken!
Greetz
Robin
Laatst gewijzigd door Termike op wo 22 aug 2007, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.