Verbod gloeilampen !?

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
Edwin2

Verbod gloeilampen !?

Bericht door Edwin2 »

Er wordt dus weer eens niet nagedacht in de politiek.
Toen de hersencellen werden uitgedeeld, stonden de politici achteraan, en toen ze
aan de beurt waren, waren ze op....

Neem nou een (magnetron-)oven.... welk type spaarlamp zet je daar in ?

Of de toilet? Gaat nog meer stroom verbruiken, dan met een gloeilamp, want die spaarlamp
moet je 24/24 laten branden, want anders ligt de plas buiten de wc, voordat de spaarlamp
op volle sterkte brand....

Dus, dat wordt lampen hamsteren!!! (enne.... vergeet de lamphouders niet!)

Oh.... dus een zaklamp met een zware accu, omvormer en een spaarlamp ?
Als schijnwerper zie ik zo`n spaarlamp nou ook niet snel worden ingezet....
TV-kijken wordt ook moeilijk.... Ik bedoel... het produceren...
Is er al een `spaar-alternatief` voor een spot van 50 kW ????
Och, zelfs een spaar -alternatief voor een 5 kW spot bestaat volgens mij nog lang niet....

Vr Gr.

Edwin
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Ze weten inderdaad niet waar ze mee bezig zijn. Ze hebben wat klokken horen luiden en bleren dan maar wat.
Ik denk dat ze nog wel een stukje terug gefloten worden.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
pe5ocb

Bericht door pe5ocb »

Overdrijven is ook een vak..
Ik heb ook een spaarlamp op m'n toilet, gewoon iets overdimensioneren en je hebt voldoende licht. Maar er zit zeker een groot verschil tussen verschillende merken.
Op m'n toilet heb ik in ieder geval 11W hangen en dat is ruim voldoende. Altijd nog een factor 4 zuiniger dan een 40Watt lamp.
Edwin2

Bericht door Edwin2 »

Maak er dan een 8W TL van, die geeft direkt z`n volle licht ;-)

Maarreee.... gloeilampen verboden, en nu slechts spaarlampen of LEDs ?

Moet ik snel die 55 Watt lampen uit m`n auto halen en er 2 LEDs voor in de plaats zetten.
Spaart ook weer een hoop Diesel. Maar of we elkaar nog kunnen zien met slechts een
beetje LED-licht ?

Ja, ik weet het, de LEDs geven tegenwoordig veel licht, heb ze hier, 18000 mcd, maar
echt niet voldoende voor koplampen.

Nouja, als we koppig willen zijn, en ik er van mag uit gaan, dat de gloeilampen in autos
niet worden verboden, kunnen we altijd nog een trafo pakken, en autolampen gaan
gebruiken. :lol:

Soms vraag ik me wel eens af, hoe wij door het leven zouden moeten komen, als we
geen verstand hadden van elektro(nica)....

Een stekker aan een snoertje zetten ? 25 euro..... Hopelijk incl. voorrijdkosten.
(Mijn moeder zou het ervoor hebben betaald!)

Groeten,

Edwin
nemeg

Bericht door nemeg »

Zo een spaarlamp in de wc zet echt zoden aan de dijk.
Stel je gaat 4 keer 5 minuten per dag naar de wc.
Dit is 20 minuten per dag maal 365 dagen = 121,666666 uur
122 maal 40 watt = 4880 watt
122 maal 11 watt = 1342 watt
Verschil is 3558 watt of te wel 3,6 KWatt op jaar basis.
Er zijn 4 personen die van het toilet gebruik maken, dit is dan 14,4 KWatt
Dat scheelt dan ongeveer 2 tot 3 euro per jaar.
Als we het daar mee kunnen verdienen valt het nog al mee.
Denk even na dat je 8 liter water wegspelt als je een plasje van een halve liter hebt gemaakt.
Dat is 4 maal 365 maal 4 personen maal 8 liter = 46720 liter.
Of te wel 47 kub. water.
En stel dat we allemaal ECHT gaan bezuinigen op elekta, dan wordt het spul gewoon duurder.
Want ze hebben toch de vele miljoenen nodig on de tent te laten draaien.
Ik geloof dat een gewoon huishouden er niet veel op vooruit gaat met al die spaarlampen.
dj jens
Contacteer:

Bericht door dj jens »

zat betekent dat ze de komende 1/2 jaar heel veel moeten gaan ontwikkelen. denk niet dat ze dat voor elkaar krijgen. bonven dien zijn er nog genoeg landen die niet eens willen dat er geen gleoilampen meer gemaakt kunnen worden...
JoPiDo

Bericht door JoPiDo »

LED wordt gezien als het licht van de toekomst, maar LED geeft lang niet zo veel en gezellig licht als een normale gloeilamp

spaarlampen zijn gewoon klote in vergelijking met gloeilampen, helemaal als je kijkt naar de stoffen die in een spaarlamp zitten verwerkt (GIF!) en in een gloeilamp...

Wat doen we met alle 'feest-'verlichting, 'disco-'verlichting, stadionverlichting, (zoals eerder gezegd) autoverlichting, etc. etc... allemaal verbieden zonder dat er een alternatief voorhanden is??
Flupke

Bericht door Flupke »

Hoi,

Tja milieu is 1 geldklopperij. Belastingen op water, elektriciteit, diesel, gas, kunststof flessen… Wat nog allemaal?

Coca fles is hier mss 50cent duurder als in Frankrijk, dus om de paar maanden is rap 300km rijden en de grote inkopen doen met bestelwagen.

Energie wordt ook duurder maar veel mensen hebben hier in Brussel een sociaal energie meter staan. Dit wil zeggen 10A gratis, 230V. Is dus 2300VA gratis, kom je al zeer ver mee als je u leven wat aanpast. Ze klagen wel dat ze geen wasmachine kunnen gebruiken maar als je wat slim bent pas je dit zo aan.

Die gloeilampen zijn dus voor mij een "groene" leugen om mij nog meer te bestelen.

Tl lampen zijn ook ongezond, psychiater kan weer extra verdienen

M.v.g,
Cesar
reddevil

Bericht door reddevil »

Kun je spaarlampen dimmen? Ben het zo direct nog niet tegen gekomen.
Professioneel LED Temmer :twisted: alléé dat hoop ik.
bertus
Moderator
Moderator

Bericht door bertus »

Hallo,

Er bestaan inderdaad spaarlampen die gedimd kunnen worden.
Deze zijn nog wel vrij prijzig.
In mijn huis zijn er nog drie gloeilampen en driel halogeenlampje in gebruik.
De rest is allemaal spaarlampen.

Groeten,
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.

Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
ax25
Contacteer:

Bericht door ax25 »

Vraagje : als een spaarlamp steeds maar kort aan hoeft te zijn maar wel vaak gestart moet worden ..... gebruikt deze lamp veel stroom tijdens de startprocedure ? Zoja, niet gebruiken voor die toepassing ?
((-,O))
ax25
Contacteer:

Bericht door ax25 »

nemeg schreef: En stel dat we allemaal ECHT gaan bezuinigen op elekta, dan wordt het spul gewoon duurder.
Want ze hebben toch de vele miljoenen nodig on de tent te laten draaien.
Ik geloof dat een gewoon huishouden er niet veel op vooruit gaat met al die spaarlampen.
Wat moet dat worden als we allemaal onze eigen zonnecellendaken en nog wat in de tuin hebben staan ?

En zelfs geen monteur meer erbij, het slijt niet en gaat niet stuk. Geen bewegende delen enzo. Dus ook geen onderhoud meer. Bij windmolens is er nog iets te onderhouden, maar zonnecellen .....

Misschien zonnebelastingen ..... ?
((-,O))
nemeg

Bericht door nemeg »

Dan komt er gewoon belasting op het gebruik van zonnepanelen.
Op een windmolen voor particulier gebruik is dit al ingevoerd.
Als je voor niets energie kunt winnen uit de natuur, dan komt daar een belasting wetje op.
Je verbruikt dan energie zonder dat je daar BTW, verbruikbelasting, milieubelasting, en noem nog maar een paar belastingen op, over betaald.
Dat vinden ze in DEn Haag NOOIT goed.
dj jens
Contacteer:

Bericht door dj jens »

je zet die molen toch op je eigen erf? ik heb bij mijn buren al zo een ding geinstalleerd maar hun betalen er niet voor. ik weet niet hoe dat zit geregeld in de meterkast met omvormers etc. want dat heb ik niet geinstalleer.d
Edwin2

Bericht door Edwin2 »

ax25 schreef: "Misschien zonnebelastingen ..... ?"

Houd je kop!! Breng die haagse asos nou niet op nog meer diefstalideeen !!!

Binnen tien jaar, hebben we die zonbelasting.
Dan betaal je 10 euro per Watt opgewekte zonneenergie per jaar !!!!

We betalen al zo ontzettend veel km-belasting, en toch willen ze NOG een km-belasting
invoeren.
In de brandstof zit al zoveel belasting, dat de houderschapsbelasting kan worden
opgeheven, en de km-heffing niet hoeft te worden ingevoerd !
Waarvoor willen ze dat geld eigenlijk hebben ?
Om het weg te geven aan banken met wanbeleid ? Waar je stiekum TOCH weer moet
betalen voor iedere overschrijving ? Al doen ze dat via een omweggetje: Je moet nu voor
de formuliertjes gaan betalen... nou dat is hetzelfde, want die formuliertjes zijn veel te duur!
:evil:
nemeg

Bericht door nemeg »

Over belastingen gesproken, hier een verhaal van een belasting betaler.

Aan de Inspecteur der Belastingen,

Het spijt me u te moeten berichten, dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik mijn belasting voor 2008 nog kan betalen.

Mijn financiële positie is zeer onoverzichtelijk geworden dankzij de toepassing van:
De Arbeidswet, de Auteurswet, de Horecawet, de Beurswet, de Loterijwet, de Motorrijtuigenwet, de Warenwet, de Woningwet,
de Drankwet, de Gezondheidswet, de Winkelsluitingswet, de Invalidewet, de Vestigingswet t/m de Ziekenwet enz. enz.
die op een weerloos publiek wordt losgelaten.

Door al deze verschillende wetten, ben ik zo terneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewonnen, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet
waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben.

Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:

Milieubelasting, Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting, Precariobelasting, Loonbelasting, Onroerendgoedbelasting,
Overdrachtsbelasting, Staatsbelasting, Straatbelasting, Rioolbelasting, Grondbelasting, Wegenbelasting, Verzekeringsbelasting,
Beursbelasting, Weeldebelasting, Gemeentebelasting, Dividendbelasting, Successiebelasting, Hondenbelasting, Vermakelijkheidsbelasting,

En verder voor:
Tabaksaccijns, Benzineaccijns, Gedistilleerdaccijns, Zegelrecht, Registratierecht, Invoerrecht, Statistiekrecht,
Reinigingsrecht en wat er nog meer aan rechten zijn.

Ik ben verplicht bij te dragen aan:
WAO, AOW, AWW, WW, WWV, BTW en tal van andere weeën; Alsook aan Ziektegeldverzekering, Zorgverzekering en Autoverzekering..

Ik betaal:
Liggeld, Staangeld, Parkeergeld, Tolgeld, Sluisgeld, Schoolgeld, Inschrijfgeld, Lesgeld, Kijkgeld en Luistergeld.

Ik ben aangezocht of verplicht bij te dragen voor:
Dierenbescherming, Vrijheidsbond, Kankerbestrijding, Astmafonds, Nierfonds, Leprafonds, Kinderbescherming,
Geheelonthoudersbond, Rampenfonds en het Begrafenisfonds enz. enz.

Er wordt druk op mij uitgeoefend om als steun te dienen voor:
het Rode Kruis, het Groene Kruis, Het Wit-Gele Kruis, Het Oranje Kruis en een regenboog van andere Kruizen.

De regering en anderen die mij in haar naam regeren, hebben mij zo geregeerd, dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.

Ik ben verplicht, verdacht, verhoord, ondervraagd, berispt, beboet, bekeurd, bestraft, bekeken, onderzocht, nagegaan, gecontroleerd,
gezuiverd, ingesloten, uitgesloten, verwisseld, ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven, uitgeschreven,
doorgelicht, ingelicht, voorgelicht, opgelicht en heen en weer geschoven.

Ik heb tot nu toe mijn leven doorgebracht met het invullen, uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.

Ik heb reeds honderden malen verklaard, dat ik ben geboren en waar en wanneer.
Maar men schijnt mij slecht te geloven, omdat men mij voor allerlei folteringen nodig heeft.

Voor actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten, organisaties en stichtingen schijn ik een
onuitputtelijke bron te vormen voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands tegenwoordige
en toekomstige wensen en behoeften van het menselijk ras.

Ik ben verplicht voor een Energie Keurmerk te betalen voor ik mijn huis mag verkopen.
Het enige wat mij nog aan het leven bindt, is mijn nieuwsgierigheid: WAT KOMT ER NOG MEER ??

Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk. Omdat het milieu vervuild wordt door de uitstoot van gassen door het rund.

Dan voel ik door mijn klompen heen, dat de volgende stap zal zijn, dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal aan te schaffen voor in mijn huis.
Om mijn eigen uitstoot te meten en daarover ook milieubelasting te betalen.

Meneer de Inspecteur, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwelijks nog veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te betalen.

Hoogachtend,

Een uitgeputte en uitgeperste belastingbetaler.
Edwin2

Bericht door Edwin2 »

Enerzijds een schitterend verhaal, anderzijds droevig, want het klopt helaas
ook nog....

Ik vermoed evenwel, dat dit verhaal al zo`n 50 jaar oud is, want ik heb het
eerder gelezen. Misschien hier en daar een tikkeltje gemoderniseerd :-)

Groeten,

Edwin
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Misschien heeft nemeg dat toen ook geschreven, want als ik zijn andere verhalen lees, dan kan ik daaruit konkluderen dat hij zelf ook geen 20 meer is. :lol:
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
JARI NETWORKS

Bericht door JARI NETWORKS »

Mat Janssen schreef:Misschien heeft nemeg dat toen ook geschreven, want als ik zijn andere verhalen lees, dan kan ik daaruit konkluderen dat hij zelf ook geen 20 meer is. :lol:
vertaling van jubilado

http://translate.google.com/translate?h ... 26hs%3DrGT
http://pent.no/Vaer.aspx?ID=84337
600 MOH
tot nu toe koudste temp -29,9
De logica van Windows: klik op START om af te sluiten.
Mijn verrekijker vergroot 10x, maar bij de 11e keer werkte hij ook nog
pietplof

Bericht door pietplof »

Collegae,

Nog een kleinigheid.
Naar ik meen zitten er aan weerszijden in een FL ook gloeidraadjes; mag dat ook niet meer ?
Het is zeer waarschinlijk een heel groot voordeel als de automobielen en andere op de weg aanwezige voortrazende monsters allemaal een klein led'tje krijgen.We zien dan heel weinig en moeten uit noodzaak heel rustig rijden.
Ergo: geen ongelukjes meer of in ieder geval weiniog ellende.
festina lente
Edwin2

Bericht door Edwin2 »

Dat heb ik al vaker gezegd.

En het is wetenschappelijk bewezen: Het z.g. `constant-risico` gedrag.

Hoe veiliger de auto, des te gevaarlijker gaat men rijden, omdat men zich veilig acht.

Dus om het veiliger te krijgen op de weg, moeten alle veiligheidsmaatregelen worden
verboden. Gordels, airbags.... allemaal verbieden.
Durven ze niet meer zo snel te rijden.... of gevaarlijk in te halen....

Edwin
Plaats reactie