Solar laadregelaar

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
D'Artagnan

Solar laadregelaar

Bericht door D'Artagnan »

Ik heb een zonne paneel met een druppellader output 85-100 mA. hier laad ik een 12 v accu mee 12V-7 A. Ik heb ook nog een Solar laadregelaar (12/24 V, 4 A), moet die er tussen of is dat niet nodig?
Gevoelsmatig zeg ik dat dat alleen nodig is als ik geen druppellader heb, wie helpt mij?

D"Arty
tja.....en als het dan niet werkt is meestal "gewoon" de batterij leeg of een "stekkertje" eruit..., maar we leren veel van al die electronica "uitbouwen".... ;-)
GvH-E

Bericht door GvH-E »

Met 7 A bedoel je waarschijnlijk 7 Ah. accu capaciteit.

Met die maximum 100 mA kun je die accu nauwelijks overladen, zeker niet wanneer je de accu ook nog belast.
Wel moet je een diode en een zekering bij de accu plaatsen.
Suuces, GvH-E
D'Artagnan

solar laadregelaar

Bericht door D'Artagnan »

Waarom de diode en zekering? zit dat niet in de electronica van de druppellader?
De apparte laadregelaar heb ik er ook tussen gezet, maar lijkt me overdreven, volgens nmij heb ik die alleen nodig als ik een paneel gebruik zonder verdere laadschakeling. klopt dit? :?:
tja.....en als het dan niet werkt is meestal "gewoon" de batterij leeg of een "stekkertje" eruit..., maar we leren veel van al die electronica "uitbouwen".... ;-)
Plaats reactie