vraagje over Sick FR2122A sensor
vraagje over Sick FR2122A sensor
hoi,
ik heb een vraagje over een sensor van Sick Optic Electronic: FR2122A.
nu heb ik die sensor hier bij mij thuis gevonden maar weet niet hoe ik hem aan de praat moet krijgen. Ik heb al gegoogeld maar vind niks dat me kan helpen...
( http://www.plccenter.com/buy/SICK+OPTIC ... IC/FR2122A ) --> dit is de sensor.
Mijn vraag is of iemand weet hoe ik hem aan de praat moet krijgen.
alle hulp is welkom
ik heb een vraagje over een sensor van Sick Optic Electronic: FR2122A.
nu heb ik die sensor hier bij mij thuis gevonden maar weet niet hoe ik hem aan de praat moet krijgen. Ik heb al gegoogeld maar vind niks dat me kan helpen...
( http://www.plccenter.com/buy/SICK+OPTIC ... IC/FR2122A ) --> dit is de sensor.
Mijn vraag is of iemand weet hoe ik hem aan de praat moet krijgen.
alle hulp is welkom
-
Mat Janssen
- Moderator

Ik heb je foto's wat verkleint. Nu zie ik tenminste waar het over gaat i.p.v. zo heen en weer en op en neer te skrollen.
Zoals de foto aangeeft zet je op de zwarte en blauwe draad de 230 volt.
en bruin rood oranje zijn dan de draden van de kontakten die wisselen bij het onderbreken van de lichtstraal.
Je plaatst deze zender ontvanger aan de ene kant.
Aan de andere kant staat dan een speciale reflector die het licht van de zender terug naar de ontvanger stuurt. Een soort spiegeltje zeg maar.
De originele reflector bestaat uit een hele hoop facetjes die het invallend licht terug stuurt onder de zelfde hoek waar het vandaan is gekomen.
Zoals de foto aangeeft zet je op de zwarte en blauwe draad de 230 volt.
en bruin rood oranje zijn dan de draden van de kontakten die wisselen bij het onderbreken van de lichtstraal.
Je plaatst deze zender ontvanger aan de ene kant.
Aan de andere kant staat dan een speciale reflector die het licht van de zender terug naar de ontvanger stuurt. Een soort spiegeltje zeg maar.
De originele reflector bestaat uit een hele hoop facetjes die het invallend licht terug stuurt onder de zelfde hoek waar het vandaan is gekomen.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
-
Mat Janssen
- Moderator

Als het een reflectortype is gaat een spiegel niet werken, met een fietsreflector maak je meer kans.
Het kan natuurlijk ook de ontvangst helft van een gescheiden zender-ontvanger zijn, of een type dat gewoon reageerd op object reflectie.
Ik zoek even verder want ook in mijn oudere boeken komt dit type niet voor
--edit--
Wat heeft er voor dat typenummer gestaan? Onbetrouwbare machinebouwers verwijderen wel eens delen van het typenummer. Hier hoort echt nog iets voor te staan. En dat geeft net de functie van je fotocel aan.
Het kan natuurlijk ook de ontvangst helft van een gescheiden zender-ontvanger zijn, of een type dat gewoon reageerd op object reflectie.
Ik zoek even verder want ook in mijn oudere boeken komt dit type niet voor
--edit--
Wat heeft er voor dat typenummer gestaan? Onbetrouwbare machinebouwers verwijderen wel eens delen van het typenummer. Hier hoort echt nog iets voor te staan. En dat geeft net de functie van je fotocel aan.