electrolux caravan koelkast

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
martijnbezemer

electrolux caravan koelkast

Bericht door martijnbezemer »

Hallo
Ik heb een caravan bj 1980 met orginele koelkast daarin , zoeen die ook op gas en 12v kan! Nu is het zo dat alleen het (gesloten) vriesvakje koud word en de rest van de koelkast niet! Heeft iemand enig idee waar ik het probleem zou moeten zoeken?
Thanks
Willemg12

Bericht door Willemg12 »

Heb je wel lang genoeg gewacht.

Die koelkasten werken volgens het absoprtieprincipe (heel iets anders dan het compressortype thuis) en dan kan het wel even duren voordat de hele koelkast op temperatuur is.

Als het vriesvak koud wordt dan werkt ie. Er is ook geen andere regeling mogelijk anders dan een beetje harder.

Het enige dat verder zou kunnen is dat de koelkast het tempo niet bij kan houden van het bier dat je er uit haalt, mede gezien de huidige buitentemperaturen. ;-)
Wat je dan nog kan doen is m op gas stoken, dat levert iets meer rendement dan op elektra
Flupke

Bericht door Flupke »

Koelkast mooi waterpas zetten en dan mss ventilatortje zetten aan de warme zijde van de koelkast.

Werkt perfect en duurt idd 1 dag voor het pas koelt.
Ik heb zelf zo'n ding in mijn bestelwagen staan :-)
Willemg12

Bericht door Willemg12 »

nog een laatste redmiddel:

Het kan zijn (door schudden of door niet waterpas staan) dat het koelmiddel niet meer op de goede plek in het systeem zit.
Door de koelkast op de kop te zetten, een paar minuten te wachten en dan weer om te draaien zitten alle vloeistoffen weer op hun plek.

Beetje lastig uitvoeren bij een ingebouwde koelkast maar met de losse koelkasten werkt dit perfect.
deejayke
Contacteer:

Bericht door deejayke »

de koelcapaciteit van zulk toestel is ook sterk afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Deze mag niet te hoog zijn (teveel verdamping, te weinig condensatie van de ammoniakoplossing), maar ook niet te laag (te weinig verdamping).
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
Plaats reactie