K8000 hulp nodig

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
--Richard
Contacteer:

Bericht door --Richard »

stynus schreef:daar zal je velleman is voor moeten mailen.
Die omvormers kunnen namelijk niet "bitbangen". En het kan dus zijn dat dat nodig is voor die K8000.
Ik heb zelf een USB-hub met aan een kant een USB-ingang en aan de andere kant 4 USB-uitgangen, een seriele uitgang en een paralele uitgang. Als ik de K8000 op deze paralel-uitgang probeer dan werkt het ..... niet :(

Helaas, ik heb hier vast een voorbeeld waarbij het gebruik van een USB-naar-paralel niet werkt.

Succes,

Richard
Stynus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

--Richard schreef:
stynus schreef:daar zal je velleman is voor moeten mailen.
Die omvormers kunnen namelijk niet "bitbangen". En het kan dus zijn dat dat nodig is voor die K8000.

Eeeuuuhhmmm :?
Wat is 'bitbangen'?
niet het officiële "protocol" gebruiken maar zelf iets in elkaar fantaseren.
Met vriendelijke groet,
Stynus
http://www.elektronicastynus.be
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Wat oudere software voor de parallelpoort en of de serieele poort is geschreven voor de standaart lpt1 of lpt2 (com1 of com2) poorten.
De andressering en eventuele interupt ligt daarmee dus vast.
Gebruik je een com of een lpt via de USB dan is die adresering er niet meer, daarom zal daarvoor de software moeten aangepast moeten worden.
Als je software de mogelijkheid heeft voor een lpt nummer boven de 2 of de compoort boven de 4 dan bestaat meestal de mogelijkheid dat het wel werkt via de usb.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
--Richard
Contacteer:

Bericht door --Richard »

Mat Janssen schreef:Wat oudere software voor de parallelpoort en of de serieele poort is geschreven voor de standaart lpt1 of lpt2 (com1 of com2) poorten.
Gebruik je een com of een lpt via de USB dan is die adresering er niet meer, daarom zal daarvoor de software moeten aangepast moeten worden.
Als je software de mogelijkheid heeft voor een lpt nummer boven de 2 of de compoort boven de 4 dan bestaat meestal de mogelijkheid dat het wel werkt via de usb.
[delete]Het kan natuurlijk aan de software liggen. De Java code die ik gebruik heeft wel de mogelijkheid de poort aan te passen, en mijn usb-naar-paralel heeft een com3-poort aangemaakt. Daar heb ik dus ook mee getest.[/delete]

Tsja, sterke opmerking van Mat: ik blijk getest te hebben op lpt3, terwijl mijn usb-hub geen lpt-poort heeft aangemaakt (com3 is natuurlijk een serieel-poort, geen paralel-poort). Ik zal even kijken of ik alsnog de usb-hub een (virtuele) lpt-poort aan kan laten maken en opnieuw testen. Weet alleen nog niet hoe dat moet... :roll:

Groeten,

Richard
sijmenkrans
Contacteer:

Bericht door sijmenkrans »

--Richard schreef:
Mat Janssen schreef:Wat oudere software voor de parallelpoort en of de serieele poort is geschreven voor de standaart lpt1 of lpt2 (com1 of com2) poorten.
[delete]Het kan natuurlijk aan de software liggen. De Java code die ik gebruik heeft wel de mogelijkheid de poort aan te passen, en mijn usb-naar-paralel heeft een com3-poort aangemaakt. Daar heb ik dus ook mee getest.[/delete]

Tsja, sterke opmerking van Mat: ik blijk getest te hebben op lpt3, terwijl mijn usb-hub geen lpt-poort heeft aangemaakt (com3 is natuurlijk een serieel-poort, geen paralel-poort). Ik zal even kijken of ik alsnog de usb-hub een (virtuele) lpt-poort aan kan laten maken en opnieuw testen. Weet alleen nog niet hoe dat moet... :roll:

Groeten,

Richard
en is het gelukt
--Richard
Contacteer:

Gelukt

Bericht door --Richard »

Oeps, was dit inderdaad helemaal vergeten.

Ik heb de oorspronkelijke CD nog eens opgespoord en de poort/driver geinstalleerd, en de K8000 werkt ook via de extra paralelpoort op mijn USB-hub. Er is dus hoop voor je.

Groeten,

Richard
sijmenkrans
Contacteer:

Bericht door sijmenkrans »

maakt niet uit was er toch even mee gestopt :wink: maar het wil dus wel :lol: :lol: bedankt --Richard voor de hulp alvast
Plaats reactie