Schakelaar 6 schakels
-
JeroenI
- Locatie: Assendelft/Zaanstad/Noord-Holland. .. .. .. .. .. .
Schakelaar 6 schakels
Goedemiddag,
Ik heb vanmiddag een schakelaar gekocht met 6 schakelaren. De onderkant hiervan bestaat uit pin 1 tot pin 12 en dan heb je nog een A (Anode?) en C (Cathode?). Hoe sluit ik deze prachtschakelaar aan?
Alvast bedankt!
Ik heb vanmiddag een schakelaar gekocht met 6 schakelaren. De onderkant hiervan bestaat uit pin 1 tot pin 12 en dan heb je nog een A (Anode?) en C (Cathode?). Hoe sluit ik deze prachtschakelaar aan?
Alvast bedankt!
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

Ik heb je foto wat verkleind. Dat mag jij de volgende keer ook doen.
Je hebt 2 schakelaars.
Elke schakelaar heeft 6 standen.
De eerste schakelaar heeft als gemeenschappelijk kontakt de A, met de schakelpunten 1,2,3,4,5 en 6.
De tweede schakelaar heeft als gemeenschappelijk kontakt de C, met de schakelpunten 7,8,9,10,11 en 12.
Daar alles op 1 as zit lopen ze gelijk op.
Je hebt 2 schakelaars.
Elke schakelaar heeft 6 standen.
De eerste schakelaar heeft als gemeenschappelijk kontakt de A, met de schakelpunten 1,2,3,4,5 en 6.
De tweede schakelaar heeft als gemeenschappelijk kontakt de C, met de schakelpunten 7,8,9,10,11 en 12.
Daar alles op 1 as zit lopen ze gelijk op.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
nee je hoeft alleen maar de aangegeven 1 tot 6 moet je aan sluitenJeroenI schreef:Dus A en C in het circuit, en 1 t/m 6 is voor A en 7 tm 12 is voor C, als ik die dan zo aansluit moet het werken ?
[edit]
Moet 7 t/m 12 wel aangesloten worden? Als ik zo op het schema kijk lijkt het van niet.
je moet dan ook gewoon de draad die van IC1 komt ook op A1 aansluiten he
EDIT:
pin nummer 6
-
Mat Janssen
- Moderator

-
JeroenI
Ik ben 24, geen student meer, dit is puur hobby, ben nu net bezig met een boek basiscursus elektronica, maar wil ondertussen wel blijven freubelen natuurlijk.
Anode is de aansluiting van punt 6 en Cathode is de GND van de schakeling ofzo ? M.a.w. hoe loopt de verbinding naar de schakeling (dus even niet de schakelaar).
Alvast bedankt.
Anode is de aansluiting van punt 6 en Cathode is de GND van de schakeling ofzo ? M.a.w. hoe loopt de verbinding naar de schakeling (dus even niet de schakelaar).
Alvast bedankt.
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

In deze schakeling zit maar 1 ding met een anode an kathode en dat is de diode D die over het relais RE geplaatst is.
Dus nergens geen punt 6 of zo waar jij het de hele tijd over hebt.
Dat ze de gemeenschappelijke contacten van de standen schakelaar toevallig letters gegeven hebben, daar kunnen wij met z'n allen helemaal niks aan doen.
Dus nergens geen punt 6 of zo waar jij het de hele tijd over hebt.
Dat ze de gemeenschappelijke contacten van de standen schakelaar toevallig letters gegeven hebben, daar kunnen wij met z'n allen helemaal niks aan doen.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
-
JeroenI
Okee, ik zal het anders vertellen, misschien zat ik er wel naast. Er zitten 2 pinnetjes in het midden, met de label C en A (waardoor ik dacht Anode/Cathode). Ik vraag mij af hoe ik die moet aansluiten. Verder wil ik graag op het volgende een bevestiging hebben of het klopt. 7 t/m 12 hoeft niet te worden gelinkt ergens naartoe, correct?