Corona rand

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Dombo

Corona rand

Bericht door Dombo »

Ik heb een ozoncel van 2 gram en rechts van het slangetje op de rand van het metaal op het glas heb ik aan de buitenzijde een corona rand aan de buitenzijde. Hoe kan ik deze zo maken dat ie weg is want ik wil de corona aan de binnenkant hebben en niet aan de buitenkant natuurlijk. De hoogspanning is zo'n 10 kv wat er op staat. Wie heeft het verlossende antwoord? Zie foto als bijlage.
Bijlagen
06042010095 (Small).jpg
06042010095 (Small).jpg (28.64 KiB) 6445 keer bekeken
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Buitenkant goed schoonmaken, zodat hij weg is.
Als je het dan aan de binnenkant wil kun je met een zacht potlood een streepje trekken zodat er al een weggetje gemaakt is. De rest komt dan vanzelf wel.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Dombo

Bericht door Dombo »

ok, ik bedoel aan de binnenzijde van het glas. Dus ik moet de buitenzijde goed cleanen, maar kan ik daar een extra laagje aanbrengen zodat et niet meer gebeurt?
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Vroeger ,(in de beeldbuizen tijd), waren er spuitbussen met anticorona, misschien bestaan ze nog wel.
Dombo

Bericht door Dombo »

Had em net gevonden de anti corona
Dombo

Bericht door Dombo »

Vanmiddag ff lkkr gepoetst en in die anti corona erop gedaan en het lijkt idd over.
Dombo

Bericht door Dombo »

Het leek over, maar die rand is weer keurig schoongebrand, dus moet ik op zoek naar een andere oplossing. Wie heeft er een idee?
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Toch weer erg goed schoon maken, misschien de oude naad opvullen met een 2 componenten spul. Anti corona spuiten als alles goed gedroogd is. De anti corona ook laten drogen.
Een potlood streep aan de binnenkant maken zodat de corona daar kan beginnen en hopen maar dat het werkt.
Dombo

Bericht door Dombo »

Nu weer een nieuwe poging gedaan.
Het geluk was dat de buurman ff langskwam en die bouwt ovens voor de broodbakkers en had het er ff over met hem. En zij hebben een speciale soort van siliconekit wat boven de 285 graden kan. Vanavond dat spul erop gebaggerd en lijkt dicht nu. De tijd moet et leren maar ik hoop dat dat wel werkt.
Plaats reactie