hoe kan ik op een simpele manier de plus /min lijn meten van luidsprekersnoer.
mijn radio /cd heeft een hele bos snoeren die ongemarkeerd zijn ,hierdoor weet ik niet wat de plus en wat is de min is t.a.v. het aansluiten op een eindversterker / speakers ???
plus / min lijn meten op luidsprekersnoer
-
moetsieboerrachman
-
JARI NETWORKS
volgens mij maakt het wel uit, daar een luidspreker wel degelijk een plus en een min pool heeft, het belangrijkste is natuurlijk om ze allebei gelijk te zetten, maar ik heb vroeger wel eens knutsel setjes gehad van Philips (lijken op de huidigen setjes van Velleman) en daar is mij eens verteld dat je als je het goed wilde doen je de luidspreker moest testen met een bat. als de konus naar buiten kwam was dat de pluspool van de speaker.
http://pent.no/Vaer.aspx?ID=84337
600 MOH
tot nu toe koudste temp -29,9
De logica van Windows: klik op START om af te sluiten.
Mijn verrekijker vergroot 10x, maar bij de 11e keer werkte hij ook nog
600 MOH
tot nu toe koudste temp -29,9
De logica van Windows: klik op START om af te sluiten.
Mijn verrekijker vergroot 10x, maar bij de 11e keer werkte hij ook nog
Dat met die batterij is inderdaad een juiste manier.
Maar verder maakt het wel niks uit hoe je een luidspreker aansluit. + en - mogen gewoon verwisseld woren. Maar, je moet voor een goed klankbeeld wel links en recht hetzelfde aansluiten. Zoals eerder al gezegd staan ze anders inderdaad uit fase. Het blijft dus belangrijk om de + en - pool te vinden.
Maar verder maakt het wel niks uit hoe je een luidspreker aansluit. + en - mogen gewoon verwisseld woren. Maar, je moet voor een goed klankbeeld wel links en recht hetzelfde aansluiten. Zoals eerder al gezegd staan ze anders inderdaad uit fase. Het blijft dus belangrijk om de + en - pool te vinden.
de oplossing,..
wat is het merk/type van dat apparaat wat je aan wil sluiten, krijg je de juiste gegevens van mij